بندر لنگه یکی از شهرهای زیبای هرمزگان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر برکه دریا دولت می‌باشد که توجه گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

برکه دریا دولت؛ جاذبه‌ای زیبا در دل بندرلنگه

سلام نو - سرویس گردشگری: برکه دریا دولت آب انباری تاریخی است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرلنگه شناخته می‌شود. این آب انبار که به دلیل وسعت زیاد خود، دریا دولت نامیده می‌شود، بعد از آب انبار کل در گراش، استان فارس و آب انبار سردار در محله راه ری شهر قزوین، سومین آب انبار بزرگ ایران به‌ شمار می‌رود. با دهانه‌ای به قطر ۲۸ متر و عمق ۱۴ متر، برکه دریا دولت محل جمع‌آوری آب بوده است. به‌دلیل بزرگی آب انبار، نیمی از آن را سقف پوشانده است و نیمی دیگر سقف ندارد.

برکه دریا دولت؛ جاذبه‌ای زیبا در دل بندرلنگه

ویژگی‌ها

برکه دریا دولت آب انباری تاریخی است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرلنگه شناخته می‌شود. این آب انبار که به دلیل وسعت زیاد خود، دریا دولت نامیده می‌شود، بعد از آب انبار کل در گراش، استان فارس و آب انبار سردار در محله راه ری شهر قزوین، سومین آب انبار بزرگ ایران به‌ شمار می‌رود. با دهانه‌ای به قطر ۲۸ متر و عمق ۱۴ متر، برکه دریا دولت محل جمع‌آوری آب بوده است. به‌دلیل بزرگی آب انبار، نیمی از آن را سقف پوشانده است و نیمی دیگر سقف ندارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید