یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان هرمزگان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان محله باستانی سورو می‌باشد که در بندرعباس قرار دارد.

آیا از محله باستانی سورو دیدن کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: محله باستانی سورو از جاهای دیدنی بندر عباس در غرب شهر است که در شمال محله‌ سوروی فعلی قرار دارد و در گذشته دارای نخلستان‌های وسیعی بوده است. درختان دیگری مانند کنار، کرت، کهور، گز و خرگ نیز در این منطقه می‌روییدند. از این محله سکه‌های متعددی مربوط به دوران مختلف، مخصوصا دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه به دست‌ آمده است. این سکه‌ها امروزه در موزه‌ بندر عباس نگه‌داشته می‌شوند. محققان از این سکه‌های کشف شده حدس می‌زنند که ملوک هرمز، حکومتی پادشاهی در خلیج فارس بوده است که از قرن سوم تا قرن دهم هجری در طول تنگه هرمز حکومت می‌کردند، ضرابخانه داشتند و علاوه‌ بر سکه‌های مس و نقره، مسکوکات طلا هم ضرب می‌کردند.

آیا از محله باستانی سورو دیدن کرده‌اید؟

معماری

معماری بومی ایران از ویژگی ها و پتانسیل های ارزشمندی برخوردار است که امروزه آن طور که باید، از این ویژگی ها و پتانسیل ها استفاده نمی شود که یکی از دلایل آن ناشناخته بودن ماهیت این معماری و عناصر سازنده آن است. بندرعباس با قرار گرفتن در کنار خلیج فارس شرایط آ ب و هوایی ویژه ای دارد که از آن جمله می‌توان به اعتدال هوای زمستان و کوتاهی دوره بارش و گرمای شدید در تابستان نام برد.

دمای بین شب و روز و فصول مختلف به علت نزدیکی به دریا کم است زیرا رطوبت برخواسته مانع از کاهش یا افزایش بیش از حد آن در زمستان و تابستان می‌شود ولی این رطوبت بیش از اندازه شرجی شرایط زندگی را در این منطقه بسیار سخت می‌سازد. به نظر میرسد بهترین راه حل در زمانی که هیچ نوع تجهیزاتی برودتی نبوده، استفاده از باد است که می‌توان با به جریان انداختن هوا در محل زندگی شرایط بهتری را فراهم کرد. به همین دلیل خانه ها و ساختمان ها به گونه ای ساخته می شدند که بیشترین گردش جریان هوا در آنها وجود داشته باشد.

آیا از محله باستانی سورو دیدن کرده‌اید؟

نحوه دسترسی به محله سورو

برای دسترسی به این مکان فقط کافی است خود را به منطقه سورو برسانید. این کار را می توانید از طریق خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید