هرمزگان یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان کوه نمکی خرسی می‌باشد که در بندرعباس قرار دارد.

آیا به کوه نمکی خرسی سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: کوه نمکی خرسین نوعی گنبد نمکی است که نوک آن، پوششی از بادام کوهی دارد و قسمت‌های جانبی‌اش، تحت‌تاثیر فشارهای درونی زمین به‌صورت نمک ظاهر شده است. به‌علت نمکی شدن بافت خاک، قسمت‌های جانبی پوشش گیاهی قابل توجهی ندارد. اشکال انحلالی نمک به‌صورت متنوع در این گنبد ایجاد شده‌اند. البته آب شوری که از گنبد سرچشمه می‌گیرد به زمین‌های کشاورزی اطراف و آب‌های شیرین منطقه اثرات زیانبار وارد کرده است. غار خرسین که در دل این گنبد جای گرفته است، از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار می‌آید.

آیا به کوه نمکی خرسی سفر کرده‌اید؟

غارهای نمکی خرسین و شگفتی‌های آن

بافت طبیعی آن‌که پوشیده شده از درختان بادام‌کوهی است، همچنان به‌صورت دست‌نخورده در این منطقه دیده می‌شوند. گردشگران علاوه بر تماشایِ بافت‌های منطقه خرسین می‌توانند، اشکال انحلالی نمک را که به‌صورت متنوع در این گنبد به چشم می‌خورد، تماشا کنند. گردشگرانی که به شهر بندرعباس سفر می‌کنند بازدید از گنبدهای نمکی خرسین را باید در صدر لیست گشت‌های شهری خود قرار دهند.

آیا به کوه نمکی خرسی سفر کرده‌اید؟

مناسب‌ترین زمان بازدید از غار خرسین

بهترین زمان بازدید از غار خرسین، اوایل بهار و تابستان است؛ یعنی زمان‌هایی که میزان بارندگی کمتری وجود دارد. به‌علت ریزشی و ناپایدار بودن دیواره‌های غار و به‌طور کلی محیط کوه خرسین، بازدید از غار در فصل‌هایی که با بارش شدید همراه می‌شود، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید