گلاسکو شامل رویدادهای فرهنگی مهم از جمله جشنواره موسیقی و بازی‌های های­لند، و همچنین یک شهر ورزشی شلوغ است که دو باشگاه لیگ برتر فوتبال و یک باشگاه راگبی را در خود جای داده است.

گالری و موزه هنر کلوینگروو ( گلاسکو)

سلام نو-سرویس گردشگری: گلاسکو که در رودخانه کلاید واقع شده است از یک شهر صنعتی به مرکز فرهنگی اسکاتلند با موزههای عالی، گالریهای هنری، مکانهای کنسرت و جشنوارهها تبدیل شده است. با توجه به ۷۰ پارک و فضای باز، نام آن به معنای ”مکان سبز دوستداشتنی“ است. دوستداران موسیقی از هر نوع، کارهای زیادی برای انجام در گلاسکو، معروف به پایتخت موسیقی اسکاتلند، با مکانهایی که شامل تئاتر رویال (محل اپرای اسکاتلند) و سالن کنسرت (محل ارکستر سلطنتی اسکاتلند) میشود، پیدا خواهند کرد.

گلاسکو شامل رویدادهای فرهنگی مهم از جمله جشنواره موسیقی و بازی‌های هایلند، و همچنین یک شهر ورزشی شلوغ است که دو باشگاه لیگ برتر فوتبال و یک باشگاه راگبی را در خود جای داده است.

یکی از جاذبه های مهم گلاسکو برای گردشگران، رابطه آن با چارلز رنی مکینتاش، بنیانگذار مدرسه هنر گلاسکو، عامل اصلی جنبش هنر و صنایع دستی است. ساختمانها، موزهها و حتی یک قبرستان آثار او و همکارانش را به نمایش میگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موارد و سایر کارهای سرگرمکننده، حتما به لیست ما از برترین جاذبههای گلاسکو در اسکاتلند مراجعه کنید.

  1. کلیسای جامع گلاسکو

۴ جاذبه گردشگری برتر در گلاسکو + عکس

مهم‌ترین بنای تاریخی شهر، کلیسای جامع گلاسکو متعلق به قرن دوازدهم است که به‌عنوان کلیسای جامع سنت مونگو یا کرک بالا گلاسکو نیز شناخته می‌شود. بنای این کلیسا از داخل و خارج طوری دیده میشود که بهنظر میرسد از یک قالب غولپیکر خارج شده است.

  1. مدرسه هنر گلاسکو

۴ جاذبه گردشگری برتر در گلاسکو + عکس

تماشای آکادمی هنر مکینتاش برای دوستداران معماری زیبا ضروری است. این ساختمان آرت نوو که در سال ۱۹۰۹ تکمیل شد، شهرت طراح ۲۸ ساله چارلز مکینتاش را تأیید کرد، نه فقط بهعنوان استادی در نمای بیرونی، بلکه نمای بزرگ غربی تحتسلطه شامل سه پنجره اوریل به ارتفاع ۶۵ فوت و پنجرههای کوچکتر است. جبهه شرقی، یادآور قلعه‌های اسکاتلندی هستند، اما همچنین بهعنوان یک طراح داخلی عالی نیز شناخته میشوند.

معروف‌ترین اتاق‌ها شامل اتاق رئیس، یکی از اولین ”اتاق‌های سفید“ مکینتاش است. اتاق مکینتاش، جایی است که جلسات آکادمی هنر برگزار میشود. این مدرسه شامل یک کتابخانه و گالری منحصر به فرد نیز است. تورهای دانشجویی به بررسی آثار و تأثیر مکینتاش میپردازند و شامل گالریهایی از مبلمان و آثار دیگر او میشوند.

  1. گالری و موزه هنر کلوینگروو

۴ جاذبه گردشگری برتر در گلاسکو + عکس

این گالری و موزه هنر بیش از ۵/۱ مایل طول دارد و طیف وسیعی از فروشگاه‌های شهر را شامل می‌شود و دارای منطقه‌ای شیک از کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های سطح بالا، هتل‌های مجلل و شاید مهم‌تر از همه، گالری و موزه هنر شگفت‌انگیز است.

این موزه که در سال ۱۹۰۱ افتتاح شد، دارای مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های بریتانیایی و قاره‌ای است، از جمله جواهراتی مانند پرتره ونگوگ از مجموعه‌دار هنری گلاسوگی، الکساندر رید، و مسیح سنت جان صلیب اثر سالوادور دالی.

مجموعهای استثنایی از گالریها شامل مدرسه هنر گلاسکو و شناختهشدهترین چهره آن، چارلز رنی مکینتاش، با اتاقهای مبله کامل، سفال، فلزکاری، مبلمان و سایر آثار هنری است. یافته‌های باستان‌شناسی اسکاتلندی شامل ابزار و جواهرات عصر برنز است.

سایر نمایشگاه‌های مورد علاقه شامل سلاح‌ها و زره‌ها، مانند کلاه ایمنی، کمان پولادی و شمشیر متعلق به قرن‌های ۱۵ و ۱۶ و همچنین ملیله‌های فلاندری، جواهرات ساخته شده در گلاسکو، ظروف نقره، ظروف شیشه‌ای و سفال‌های دوره‌های مختلف است.

  1. میدان جورج و منطقه مرچنت

۴ جاذبه گردشگری برتر در گلاسکو + عکس

در قلب مرکز شهر تاریخی ویکتوریایی گلاسکو، میدان جورج گل‌کاری‌شده با ۱۲ مجسمه از افراد مشهور مرتبط با شهر، از جمله رابی برنز، والتر اسکات، و ملکه ویکتوریا قرار دارد. انتهای شرقی میدان تحت تسلط تالار شهر و برج ۲۳۰ فوتی آن است که در سال ۱۸۹۰ تکمیل شد، در حالی که خانه بازرگانان مقر قدیمی ترین اتاق بازرگانی بریتانیا است که در سال ۱۶۰۵ تأسیس شد.

در جنوب میدان جورج، گروهی از انبارهای اواسط قرن نوزدهم بخشی از منطقه مرچنت سیتی مد روز شهر هستند که همراه با مرکز ایتالیایی، کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های طراحان منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. این منطقه بهویژه در زمستان جذاب است، زمانیکه خانوادهها و کسانیکه در اینجا از گشت و گذار در گلاسکو لذت میبرند با نمایش چشمگیر چراغهای کریسمس خیره میشوند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید