۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 55402115

همراه ما با مناطق گردشگری پکن آشنا شوید.

خیابان نانلوگوشیانگ پکن

سلام نو-سرویس گردشگری: هنگام سفر به شهرهای مختلف برای اینکه سفری جذاب را تجربه کنید، باید اطلاعاتی راجع به مناطق گردشگری پکن به دست آورید. این شهر قدیمی دارای مکان‌های دیدنی است، که شما را با تاریخ و فرهنگ کشور چین آشنا کرده و در گذشته‌های دور این کشور غرق می‌کند. همراه ما با مناطق گردشگری پکن آشنا شوید.

معبد فایوآن

مناطق گردشگری پکن + عکس

معبد فایو آن یکی از مناطق گردشگری پکن چین است، که طرفداران مخصوص به خود را داشته و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. معبد فابو که با نام معبد قانون نیز شهرت دارد، یکی از معابد بودایی مشهور در چین است که در جنوب غربی پکن واقع شده است. معبد فایو دارای طراحی و معماری منحصر به فردی است، که دیده را جذب خود می‌کند. مجموعه‌های بسیاری از آثار تاریخی، به‌خصوص دست‌نوشته‌های فرقه بودایی در این معبد نگهداری می‌شود، که به نمایش عموم گذاشته شده‌اند. ساخت این بنا به گونه‌ای است، که ساختمان اصلی در وسط محوطه و بقیه ساختمان‌ها در اطراف آن قرار گرفته‌اند. برخی از مجسمه‌های تزیینی و سرامیکی که در معبد فایوآن نگه‌داری می‌شود، از زیباترین مجسمه‌های چین به‌شمار می‌روند.

خیابان نانلوگوشیانگ

مناطق گردشگری پکن + عکس

خیابان نانلوگوشیانگ از دیگر مناطق گردشگری پکن است، که علاوه بر گردشگران مردمان محلی نیز در آن رفت و آمد می‌کنند. این خیابان با پهنایی کم، مجموعه‌ای از بناها با معماری‌های سنتی و مدرن را در خود جای داده است. خیابان نانلوگوشیانگ با ۷۸۶ متر طول، تنها هشت متر عرض دارد. این خیابان در طول حکومت سلسله‌ی یوآن پل ارتباطی شمال تا جنوب پکن بوده است. خیابان‌های باریک دیگری از جمله هوتونگ، در این محله قرار گرفته‌اند، که نانلوگوشیانگ یکی از معروف‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. هنگام گردش در این منطقه، از فروشگاه‌های لباس و موادغذایی و انواع غذاهای خیابانی لذت ببرید.

مسجد نیوجی

مناطق گردشگری پکن + عکس

مسجد نیوجی از دیگر مناطق گردشگری پکن است، که میزبان گردشگران و مسلمانان بسیاری در کشور چین است. این بنا علاوه بر این که در لیست مکان‌های دیدنی شهر پکن قرار دارد، مکانی مذهبی برای مسلمانان چینی و خارجی است. مسجد نیوجی با نام مسجد نیوجیه نیز شهرت دارد، قدیمی‌ترین مسجد واقع در پکن چین است. مسجد نیوجی در سال ۹۹۶ میلادی ساخته و در قرن هفدهم و هجدهم میلادی در زمان کانگشی، امپراتوری سلسله‌ی چینگ بازسازی و توسعه داده شد. این مسجد مساحتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع دارد، و طراحی و معماری آن بر اساس عناصر فرهنگی اسلامی و چینی صورت گرفته است. نمای بیرونی مسجد دارای معماری چینی بوده، در حالی که فضای داخلی آن دارای تزیینات اسلامی با نقاشی و دست‌نویس‌های زیبا است. پس از ورود از در مسجد، بنایی شش ضلعی به چشم می‌خورد که به عنوان برج رصد ماه نام دارد. گذرگاه‌های طاقدار یادبود و یک دیوار پوشیده از نقاشی‌های دیواری در برج رصد ماه قرار دارد. و پس از آن شبستان اصلی مسجد که محل برگزاری نماز جماعت است، جای گرفته است. سالن‌های کوچک و اتاقک‌هایی پس از شبستان اصلی وجود دارند، که بر اساس سبک اسلامی تزیین شده‌اند. از آنجا که در تعالیم اسلامی تصویرنگاری از انسان‌ها و حیوانات صورت نمی‌گیرد، در تمام تزیینات از حروف عربی و طرح‌های هندسی استفاده شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید