۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55402111

این بزرگ‌ترین مجموعه معماری آرت‌نوو در جهان است که به‌خاطر درها و پنجره‌های خمیده، نقش برجسته‌های گلدار فراوان، مجسمه‌های زنانه، گارگویل‌های عجیب و غریب یا تصاویر ناسیونالیستی رمانتیک به­ راحتی قابل شناسایی است.

ساختمان معماری هنر نو

سلام نو-سرویس گردشگری: پایتخت لتونی بزرگترین شهر در سه کشور بالتیک است و یک سوم کل جمعیت لتونی را در خود جای داده است. نشاط جوانی در ریگا وجود دارد که در زندگی شبانه سرسام‌آور، مکان‌های غذاخوری مدرن و صحنه‌های جایگزین پررونق آن می‌درخشد.

ریگا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه قرونوسطی هانسیاتیک و شهری که تحت حکومت سوئد، لهستان، روسیه، شوروی و نازی ها بوده، تاریخچه ای جذاب برای کشف دارد.

مرکز قدیمی، وکریگا، با خیابان‌های هزارتویی، کلیساهای قرون وسطایی و سالن‌های اصناف در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

و هنگامی که ریگا از دیوارهای قرون وسطایی خود در اوایل قرن بیستم رشد کرد، انفجار شگفت انگیزی از خلاقیت به وجود آمد که باعث شد این شهر با بیش از ۸۰۰ ساختمان هنر نو، بیشتر از هر شهر دیگری در جهان باشد.

در ادامه به بررسی مکان های گردشگری این شهر میپردازیم.

  1. وکریگا

۴ جاذبه گردشگری در ریگا

مرکز قدیمی ریگا در ساحل راست رودخانه داوگاوا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و میدان‌های اجتماعی، قدیمی‌ترین خانه‌ها و کلیساهای ریگا قرار دارند. وکریگا مملو از رستوران‌ها، مکان‌های شبانه، گالری‌های هنری و موزه‌ها است.

در یک کافه باید دسری به نام وکریگا سفارش دهید که از شیرینی چوکس پر شده با کشک و خامه وانیلی و پودر شده با شکر پودر شده است.

تالارهای بزرگ و کوچک صنفی به زمانی برمی‌گردد که ریگا یک شهر پر رونق هانسی بود که در سراسر اروپای بالتیک و شمال غربی تجارت می‌کرد.

وکریگا یک سوم از بناهای تاریخی خود را در جنگ جهانی دوم از دست داد، اما بسیاری از آنها پس از استقلال در سال ۱۹۹۰ بازسازی شدند.

  1. معماری هنر نو

۴ جاذبه گردشگری در ریگا

ریگا یک سرزمین عجایب هنر نو است، با بیش از ۸۰۰ ساختمان، یک سوم کل موجودی شهر، که مربوط به سال‌های اولیه جنبش در آغاز قرن بیستم است.

این بزرگ‌ترین مجموعه معماری آرت‌نوو در جهان است که به‌خاطر درها و پنجره‌های خمیده، نقش برجسته‌های گلدار فراوان، مجسمه‌های زنانه، گارگویل‌های عجیب و غریب یا تصاویر ناسیونالیستی رمانتیک بهراحتی قابل شناسایی است.

دلیل این تکثیر هنر نو این است که ریگا رونق مالی داشت و در زمان شکوفایی جنبش به خانه‌های شیک برای بورژوازی رو به رشد نیاز داشت.

بنابراین بیشتر این اقامتگاهها در ناحیه جدیدتر ”سنترز“، در شمال و شرق وکریگا، فراتر از دیوارهای قبلی قرار دارند.

  1. میدان تالار شهر

۴ جاذبه گردشگری در ریگا

وقتی در میدان تالار شهر ریگا ایستاده‌اید و به تالار شهر و خانه سر سیاه‌ها خیره می‌شوید، فکر اینکه این بناهای تاریخی کمی بیش از ۲۰ سال قدمت دارند، گیج‌کننده است. بازسازی بدون ایراد است و میدان شکوه و عظمت مناسبی برای پایتخت دارد.

ساختمانی تاریک و چمباتمهزده در دهه ۱۹۷۰ شوروی که تا همین اواخر موزه اشغال را در خود جای داده بود، مانند انگشت شست زخمی در کنار ”خانه سر سیاه“ بیرون آمده است.

مجسمه رولاند که یک شوالیه اساطیری را به تصویر میکشد، امضای شهرهای تاریخی آلمان است که نماد امتیازات قرون وسطایی شهر است.

همچنین چشمان خود را برای یک نشانگر سنگی ساده در زمین نگه دارید و مکان درخت کریسمس تزئین شده جهان را که گمان میرود اولین درخت کریسمس تزئین شده در جهان است، ثبت کنید که توسط اخوان سر سیاه در سال ۱۵۱۰ برپا شد.

  1. خانه سر سیاه

۴ جاذبه گردشگری در ریگا

قطعه مقاومت در میدان تاون هال بدون شک خانه باشکوه سر سیاهها است که اولینبار برای انجمنی از بازرگانان مجرد و صاحبان کشتی در دهه ۱۳۳۰ ساخته شد.

این ساختمان آجری با تزیینات فراوان، در طول سال‌های هانسیاتیک، نقطه پیوندی برای تجارت در ریگا بود.

و از آنجایی که آنها مجرد بودند، سر سیاهها بهخاطر زنده کردن جامعه ریگا، سازماندهی مهمانیها و جشنها معروف بودند.

این ساختمان در قرن ۱۶ و ۱۹ اصلاح شد، قبل از اینکه در طی یک بمباران آلمانی در سال ۱۹۴۱ ویران شود. بازسازی تا پس از دوره شوروی انجام نشد و در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید. میتوانید از سهشنبه تا یکشنبه به آنجا بروید. در این مکان در مورد نقاط سیاه و تاریخ ساختمان بیاموزید.

طاق‌های زیرزمین اصلی هستند و مربوط به قرن چهاردهم هستند، در حالی که سالن جشن خیره‌کننده و کلکسیون نقره‌های عتیقه را باید دید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید