یکی از نکاتی که هنگام خرید سکه های طلا باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً هنگام فروش مبالغی را به عنوان حق ضرب و باج در نظر میگیرند که می تواند در افزایش قیمت این سکه تاثیر گذار باشد.

طلای آب شده یا سکه کدام بهتر است؟

هر کسی سرمایه گذاری و پس انداز را دوست دارد و ترجیح می دهد که به بهترین شکل ممکن پول و سرمایه خود را حفظ نمایند. اما ممکن است که این سوال برای افراد ایجاد شود که به چه شکلی می توانند سرمایه گذاری کنند؟ چه سرمایه گذاری برای افراد سود بیشتری به دنبال دارد؟ آیا در مورد طلای آب شده اطلاعی دارید؟ طلای آب شده بهتر است یا سکه؟با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده می توان اطلاعات کافی درباره نحوه سرمایه گذری و پس انداز بصرفه و همچنین مزیت خرید طلای آب شده یا سکه را در اختیار مخاطبان قرار داد.

طلای آب شده چیست

شاید زمانی که از طلای آب شده صحبت می شود در مورد آن اطلاع چندانی نداشته باشید و یا اینکه ندانید که به چه طلایی طلای آب شده می گویند؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که گاهی اوقات طلا های دست دوم، شکسته و یا ترک خورده و یا همان طلا های بدون اجرت توسط طلا فروشی ها خریداری می شود و آن را به حالت ذوب شده در می آورند. این دسته از طلا ها معمولا عیار ها متفاوتی دارند و عیار آن بر اساس عیار طلا های ذوب شده تعیین می شود. طلای آب شده از آنجایی که هزینه های مربوط به مالیات و اجرت را دیگر ندارد معمولا قیمت پایین تری نسبت به طلای جدید و تراش خورده دارد. با توجه به این مساله، زمانی که افراد تصمیم به خریداری طلا و پس انداز می گیرند به آن ها توصیه می شود که طلا های آب شده که از قیمت مناسب و ارزش بالایی برخوردار هستند را مد نظر داشته باشند.

پس انداز سکه ها

طلای آب شده یا سکه کدام بهتر است؟

همانگونه که اشاره کردیم، گاهی اوقات ممکن است که سرمایه زیادی را در دست داشته باشند و تصمیم بگیرند که یک وسیله، منزل، و طلا و سکه با ارزشی را خریداری نمایند تا سرمایه خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند.

سکه یکی از بهترین انتخاب هایی است که افراد می توانند برای حفظ سرمایه خود به آن توجه داشته باشند و آن ها در مدل های سکه تمام بهار، نیم سکه و یا ربع سکه خریداری نمایند. این سکه ها بر اساس نرخ جهانی در دچار نوساناتی می شوند و ممکن  است گاهی اوقات افزایش قیمت و یا در حد کمی کاهش قیمت داشته باشد. قیمتی که برای سکه ها در نظر گرفته می شود

یکی از نکاتی که هنگام خرید سکه های طلا باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً هنگام فروش مبالغی را به عنوان حق ضرب و باج در نظر میگیرند که می تواند در افزایش قیمت این سکه تاثیر گذار باشد.

سکه یا طلای آب شده

زمانی که افراد برای خرید سکه و یا طلای آب شده اقدام می کنند ممکن است دچار تردید شوند که کدام یک از این موارد را انتخاب نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که گاهی اوقات خرید طلای آب شده سود بیشتری را به همراه خواهد داشت. از آن جایی که سکه های طلا با مبالغی همانند باج و حق ضرب همراه هستند معمولاً قیمت بالایی هنگام خرید دارند و در عین حال هنگام فروش این مبالغ به فروشنده پرداخت نمی شود ما معمولا به شما توصیه می کنیم که طلای آب شده را به سکه طلا ترجیح دهید. چون بر اساس مطالبی که اشاره کردیم، هنگام خرید طلای آب شده فقط مبلغ مربوط به طلا پرداخت می شود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های مربوط به مالیات و اجرت نیست.

هنگام خرید طلا آب شده و سکه طلا باید به چه نکاتی توجه داشت؟

هنگام خرید طلای آب شده باید به عیار طلا توجه ویژه ‌ای داشت و دقت کرد که عیار طلا از حد معینی پایین تر نباشد. مرز عیار برای طلای آب شده حدود ۶۴۰ در نظر گرفته شده است و هنگام خرید باید به این مساله توجه داشت و همچنین دقت کرد که وزن و عیاری که در فاکتور فروش ثبت می شود با وزن خود طلا یکسان باشد. علاوه بر این باید دقت که کد مربوط به آزمایشگاه و رهگیری آن نیز بر روی طلای آب شده ثبت شده باشد.


هنگام خرید سکه طلا نیز باید دقت کرد که حق ضرب را در نظر گرفت و سعی داشت که سکه ها با حق ضرب کمتر را خریداری کرد که هزینه کمتری را نیز پرداخت نمایید. و همچنین سال سکه و بسته بندی آن نیز حتما چک شود.

آیا ممکن است که خرید طلا و سکه معایبی نیز داشته باشد؟

زمانی که برای خرید طلا و یا سکه اقدام می کنید ممکن است که برخی ریسک را نیز به همراه داشته باشد. به گونه ‌ای که نگهداری طلا و سکه در منزل کار دشواری است و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد، به همین دلیل افرادی که برای خرید این وسایل اقدام می ‌کنند باید حتماً مکان مناسبی برای نگهداری طلا و سکه های خود در دسترس داشته باشند.

علاوه بر این مواردی که اشاره کردیم، بر اساس مطالب گفته شده قیمت طلا و سکه برای ساس نرخ تعیین شده توسط دولت و نرخ های جهانی دچار تغییراتی می‌ شود و این احتمال وجود دارد که در گذر زمان قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کند و از سرمایه اصلی افراد کاسته شود به همین دلیل هنگام خرید طلا و باید به این موارد نیز توجه داشت.

خرید طلا

گاهی اوقات افراد برای اینکه بتوانند استایل خود را شیک کنند، برخی از اکسسوری ها را انتخاب می کنند. طلا ها از مهم ترین جنس اکسسوری هستند که افراد مورد استفاده قرار می دهند. دستبند، گوشواره، گردنبند و ... از مدل اکسسوری هایی است که افراد بر اساس سلیقه خود می توانند مورد استفاده قرار دهند. دستبند کارتیر مردانه و زنانه از محبوب ترین مدل های دستبند است که امروزه محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کرده است و توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.

برای خرید دستبند کارتیر و یا دیگر اکسسوری های شیک می توانید به سایت نوا استایل مراجعه کنید و شیک ترین اکسسوری ها را خریداری نمایید.

سخن پایانی

همانگونه که اشاره کردیم امروزه افراد برای اینکه بتوانند سرمایه های خود را حفظ کنند ممکن است که طلا و یا سکه هایی را خریداری نمایند و نگهداری کنند. گاهی اوقات به افراد توصیه می شود که برای حفظ سرمایه خود طلای آب شده که اجرت و مالیات ندارد را خریداری کنند. علاوه بر این گاهی اوقات افراد برای ایجاد استایل شیک و بروز برای خود برخی اکسسوری های طلا را خریداری می کنند که از جمله محبوبترین مدل های اکسسوری می توان به دستبند های کارتیر اشاره کرد. قیمت دستبند کارتیر بر اساس جنس، مدل، وزن و سایر عوامل ممکن است دچار تغییراتی شود. شما با مراجعه به سایت نوا استایل می توانید مدل های مختلف اکسسوری را مشاهده و خریداری نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    راجب انواع سکه‌ها و قیمتهاشون مقالعه ای دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید