مشهد به جز حرم امام رضا(ع) جاهای دیدنی و سرگرم کننده‌ای داره که شاید کمتر کسی بشناسدش.امروز می ریم به چند جای زیبای مشهد.با ما همراه باشید.

چالیدر-مشهد

سلام نو-سرویس گردشگری:

۱.منطقه گردشگری چالیدره، ۱۷ کیلومتری مشهد، طرقبه


چالیدره یه مکان تفریحی زیبا و هیجان انگیز مشهده که امکاناتی مثله تله سیژ، قایق سواری، تله کابین، بانجی جامپینگ و غیره داره. اگه هم گرسنتون شد رستوران و کافی شاپم داره که راحت میتونید یه روز رو اونجا سپری کنید و خوش بگذرونید.


۲.بوستان مینیاتوری، مشهد، الهیه، نبش سجادیه ۲۶


کل ایران رو می‌تونی تو این پارک ببینی. تخت جمشید، میدون نقش جهان اصفهان، ارگ بم، بازار تبریز و خیلی از بناهای تاریخی تو مقیاس کوچیک تو این پارک شبیه سازی شدن که میتونی باهاشون عکس بگیری و جزئیاتشون رو بهتر ببینی.


۳.خانه داروغه، مشهد، خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه


خونه داروغه یکی از زیباترین خونه های تاریخی خراسان به حساب میاد که به دستور آخرین داروغه یعنی یوسف خان هراتی، اواخر دوره قاجار ساخته شده و اطرافه حرم هست. این خونه اولین مکان تو مشهد بوده که حموم خصوصی و شومینه داشته


۴.آرامگاه فردوسی، ۲۰ کیلومتری مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان


این آرامگاه بارها تو طول تاریخ بازسازی شده و بین سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۷، قبر فردوسی رو می شکافند و بقایاش رو بعد از هزار سال از مزارش بیرون میارن و دوباره دفن می کنن، راستی آرامگاه مهدی اخوان ثالث و استاد محمدرضا شجریان هم اینجاست


۵. روستای کنگ، ۳۰ کیلومتری مشهد


روستای کنگ به ماسوله خراسان معروفه که قدمتش به هزار سال پیش بر می گرده. اطرافش رودخونه کنگ و کلی باغ گیلاس هست که واسه فصلای گرم یه مقصد خوب واسه گردشگریه.

کد خبرنگار: ۲۷
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید