اداره کل هواشناسی خوزستان، ۲ اخطار جوی مهم و هشدار سطح نارنجی صارد کرد.

۲ اطلاعیه هواشناسی برای خوزستانی‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع پدیده مه، کاهش دید افقی و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی و زرد صادر کرد.

وقوع پدیده مه رقیق صبگاهی و شامگاهی و کاهش دید افقی از اواخر روز جمعه تا اواسط روز چهارشنبه هفته آینده برای مناطق جنوبی، مرکزی، غربی و جاده‌های ارتباطی خوزستان پیش بینی می‌شود.

کاهش دید افقی اثر مخاطره این هشدار هواشناسی است لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی ازآن گرفته شود.

همچنین بر اساس اطلاعیه هشدار سطح زرد هواشناسی خوزستان، به دلیل افزایش سرعت باد خطر ارتفاع موج در شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی از اواسط وقت امروز جمعه تا بعدازظهر روز دوشنبه هفته آینده وجود دارد.

بر این اساس در روزهای اعلام شده احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه قایق‌های سبک، تفریحی و صیادی و همچنین در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه و آبادان با ۲۶.۳ و دهدز با ۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده همچنین حداکثر دمای اهواز به ۲۴.۵ و حداقل به ۱۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید