اگر با وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل آشنا نیستید، دنبال کردن این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل

سلام نو-سرویس گردشگری: سفر به جنگل بدون برنامه‌ریزی درست می‌تواند لذت مسیر را از شما بگیرد؛ به همین علت قبل از اینکه خانه را برای سفر ترک کنید، حتماً یک برنامه اصولی بچینید. از مهم‌ترین چالش‌ها تهیه وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل است. این وسایل دارای دسته‌بندی‌های گوناگون هستند و هر کدام اهمیت ویژه‌ای در طول سفر دارند. اقامت در جنگل می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز برای هر فردی باشد؛ به شرطی که لوازم را به درستی تهیه کنید و یک برنامه اصولی چیده باشید. در این مطلب به معرفی برخی از مهم‌ترین لوازم خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

وسایل اولیه برای سفر به جنگل

برای اینکه بتوانید چالش‌های موجود را به کمترین حد خود برسانید، باید نسبت به تهیه وسایل اولیه اقدام کنید. هر یک از وسایل اولیه ضروری هستند و نباید نسبت به تهیه آن‌ها غافل شوید. از این لوازم می‌توانیم به کوله‌پشتی، کفش مناسب، کارت شناسایی، پول، قمقمه، نقشه، جعبه کمک‌های اولیه، چاقو، قطب‌نما، سوت و زیرانداز اشاره داشته باشیم. لازم به ذکر است وسایلی همچون کوله‌پشتی، کیف، زیرانداز و نقشه باید ضد آب باشند.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل: لوازم اقامت در شب

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل می‌توانیم به لوازم اقامت در شب اشاره داشته باشیم که بسیار نیز حائز اهمیت هستند. این لوازم گزینه‌هایی همچون چادر، کیسه خواب، زیرانداز کیسه خواب، پتو مسافرتی، فانوس چادر، چراغ‌قوه و ملحفه را به خود اختصاص داده‌اند. این لوازم نیز باید از قابلیت ضد آب بودن برخوردار باشند.

پوشاک؛ از دیگر لوازم ضروری برای سفر به جنگل

گروه ضروری دیگری که برای سفر به جنگل باید آماده کنید، در ارتباط با پوشاک است. تهیه پوشاک مورد نظر بستگی به این دارد که چه نوع آب‌وهوایی در انتظار شما است. از آنجایی که آب‌وهوای جنگل غیر قابل پیش‌بینی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً لباس‌های گرم با خودتان بردارید. به طور کلی از پوشاک مورد نیاز برای سفر به جنگل می‌توانیم به تیشرت، صندل، شلوار گرم‌کن، عینک آفتابی، دستمال سر، کلاه، مایو و کاپشن اشاره داشته باشیم.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل

تهیه انواع پوشاک برای سفر به جنگل

وسایل آشپزی؛ از ضروری‌ترین‌ها برای سفر به جنگل

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل می‌توانیم به لوازم آشپزی اشاره داشته باشیم. این لوازم نیز گستردگی زیادی دارند و در تهیه هر یک باید نهایت دقت را به کار بگیرید. ضروری‌ترین لوازم دسته‎‌بندی آشپزی شامل مایع ظرف‌شویی، فندک، اجاق‌گاز مسافرتی، بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو، قابلمه مسافرتی، کتری، ادویه‌جات، روغن، چای، خشکبار، حبوبات، کیسه فریزر، پلاستیک زباله و... می‌شوند.

لوازم بهداشتی؛ از وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل

دسته‌بندی مهم دیگر لوازم بهداشتی است که تهیه تمامی آن‌ها باید در اولویت قرار بگیرد. افرادی که به بهداشت دندان اهمیت می‌دهند، حتماً باید مسواک، خمیر دندان و نخ دندان را در کوله خود بگذارند. در کنار این موارد حتماً انواع دستمال‌های کاغذی همچون مرطوب را خریداری کنید. شامپو، صابون، حوله، اسپری دفع حشرات، کرم ضد آفتاب و داروهای خاص را از یاد نبرید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل

تهیه لوازم بهداشتی را فراموش نکنید

به فکر لوازم الکترونیکی باشید

بخشی از کوله و ساک خودتان را به لوازم الکترونیکی اختصاص دهید. اگر با ماشین شخصی خود عازم سفر هستید، تهیه شارژر فندکی باید در اولویت قرار بگیرد. همچنین اگر قرار است چند روز را در جنگل سپری کنید، حتماً پاور بانک‌هایی با قدرت بالا تهیه کنید. باطری اضافه، هندزفری، هدفون، دوربین، اسپیکر، شارژر و موبایل در لیست ضروری‌ترین لوازم الکترونیکی جای می‌گیرند.

نکات لازم و مهم برای سفر به جنگل

در کنار آشنایی با وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل، نیاز است درباره برخی از نکات لازم نیز اطلاعاتی کسب کنید. فهرست زیر مهم‌ترین نکات را به شما معرفی می‌کند:

  • به هیچ عنوان از لباس‌های پر زرق و برق استفاده نکنید؛ زیرا به راحتی باعث جلب توجه می‌شوند.
  • قبل از اینکه بار و بندیل سفر را ببندید، اخبار آب‌وهوا را چک کنید. حتی اگر هوا آفتابی بود، چتر و لباس‌های گرم را فراموش نکنید.
  • چندین نقشه داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید هم از نقشه‌های کاغذی ضد آب و هم نقشه‌های دیجیتالی که روی گوشی نصب می‌شوند، بهره ببرید.
  • در طول مسیر حتماً به اندازه کافی آب مصرف کنید. انرژی شما نباید تحلیل برود؛ وگرنه طی کردن ادامه مسیر برایتان طاقت‌فرسا خواهد شد.
  • آهسته و پیوسته قدم بردارید. با این کار می‌توانید انرژی خود را حفظ کنید. همچنین هر چند دقیقه یک بار استراحت کنید. با استراحت‌های پی در پی کمتر عرق خواهید کرد و در نهایت بدن آب خود را از دست نخواهد داد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل

رعایت مهم‌ترین نکات برای داشتن یک سفر ایمن به جنگل

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل بپردازیم. این وسایل شامل دسته‌بندی‌های مجزایی هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به لوازم آشپزی، الکتریکی، بهداشتی و پوشاک اشاره داشته باشیم. لازم به ذکر است برخی از لوازم را باید به صورت ضد آب تهیه کنید؛ زیرا ممکن است با بارش‌های شدید مواجه شوید. همچنین قبل از شروع به حرکت خبرهای آب‌وهوا را دنبال کرده و یک نقشه و مسیریاب فوق‌العاده را برای خود تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید