۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 55399146

در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی آبدانان را به همراه ویژگی های خاص و منحصر به فرد ان ها به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی آبدانان

سلام نو-سرویس گردشگری: آبدانان یکی از شهر های توریستی و بزرگ استان ایلام می باشد که جاذبه های گردشگری مختلف و متعددی را در خود جای داده است. به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به مناطق غربی کشور به ویژه استان ایلام را دارید، از این شهر بازدید فرمایید. در شهر آبدانان شما می توانید جاذبه های توریستی و گردشگری تاریخی، طبیعی و ... را به طور همزمان و به صورت یکجا مشاهده فرمایید. در ادامه این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی آبدانان را به همراه ویژگی های ان ها به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی برترین جاهای دیدنی آبدانان :

دریاچه سیاه گاو :

دریاچه سیاه گاو بی شک یکی از برترین و زیبا ترین جاهای دیدنی آبدانان می باشد که سالانه توریستان و مردمان بومی بسیاری را به خود جذب می کند. این دریاچه در لیست برترین جاذبه های طبیعی جهان قرار گرفته که شما به ندرت می توانید نمونه های مشابه را در نقاط مختلف کشور مشاهده فرمایید. دریاچه سیاه گاو در فاصله ۸ کیلومتری از سراب آبدانان واقع شده است و یک مکان بسیار ایده آل برای تفریح در طبیعت و اتراق کردن می باشد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر آبدانان، حتما از دریاچه سیاه گاو بازدید فرمایید.

قلعه جولیان :

قلعه جولیان یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی آبدانان و تمام کشور می باشد. با سفر به این قلعه و بازدید از منظره اطراف آن از دور، بی شک به یاد فیلم های تاریخی مربوط به قرون وسطی خواهید افتاد. قلعه یا دژ جولیان در شمال شرقی شهری تاریخی با همین نام و بر روی تپه ای به نام ماهور قرار گرفته است. امروزه بخش هایی از این قلعه بر اثر فرسایش و ... از بین رفته است. اما همچنان از قلعه جولیان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی کشور یاد می شود. این قلعه تاریخی و دشت اطراف آن، لوکیشن بسیار زیبا برای عکاسی و تفریح می باشند.

جاهای دیدنی آبدانان

جاهای دیدنی آبدانان

قلعه هزار درب :

قلعه هزار درب علاوه بر قرارگیری در لیست برترین جاهای دیدنی آبدانان، به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم معماری کهن ایران محسوب می شود. در ایران باستان، قلعه ها با اهداف و کاربری های مختلفی نظیر دفاع از منطقه ای خاص، ذخیره مواد غذایی و تسلیحات و ... ساخته می شدند. قلعه هزار درب جزو قلعه هایی می باشد که با هدف دفاع از منطقه و نظامی ساخته شده است. به همین دلیل این دژ مستحکم دارای بخش های مختلف، ورودی های خاص و ویژگی های منحصر به فردی می باشد. به شما توصیه می کنیم اگر به تاریخ ایران و هنر معماری باستانی آن علاقه دارید، از قلعه هزار درب آبدانان سر بزنید.

امامزاده سید صلاح الدین :

امامزاده سید صلاح الدین یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آبدانان است که از نظر مذهبی دارای جایگاه ویژه ای می باشد. این امامزاده در قرن های هفتم و هشتم هجری زندگی کرده و مزار آن در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. امامزاده صلاح الدین در میان مردمان بومی آبدانان دارای جایگاه ویژه ای می باشد و مردمان محلی احترام ویژه ای برای آن قائل می شوند. لازم به ذکر است که سالانه مراسم مذهبی مختلفی در این امامزاده برگزار شده و اغلب مردم محلی در آن حضور پیدا می کنند.

پشت قلعه :

پشت قلعه که با نام دژ پشت کلاه نیز در بین مردمان آبدانان شناخته می شود، در ۵ کیلومتری بخش جنوبی این شهر واقع شده است. این قلعه تاریخی بر روی تپه ای بلند ساخته شده است و به بخش های مختلف شهر اشراف دارد. قدمت این قلعه تاریخی به زمان حکومت ساسانیان باز می گردد. اما بخش های حاشیه و بیرونی قلعه در حکومت های بعدی بازسازی و دستخوش تغییر شده اند. این جاذبه توریستی در سال ۱۳۸۱ به لیست آثار ملی کشور اضافه شده است. از مهم ترین بخش های موجود در این قلعه می توان به شاه نشین، اتاق های مسکونی مخصوص کارکنان، پلکان، برج های نگهبانی و ... اشاره کرد.

جاهای دیدنی آبدانان

جاهای دیدنی آبدانان

قلعه هزارانی :

قلعه هزارانی یکی دیگر از جاهای دیدنی آبدانان می باشد که از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت است. در شهر آبدانان و اطراف آن شما می توانید دژ ها و قلعه های مختلفی را مشاهده فرمایید که هزارانی یکی از مهم ترین آن ها می باشد. این قلعه در زمان حکومت ساسانیان بنا نهاده شده است. اما گسترش آن به سده های ابتدایی تصرف ایران توسط اعراب باز می گردد. مصالح اصلی این قلعه، گچ و سنگ می باشد. به همین دلیل امروزه بخش های مختلفی از آن مثل دالان طویل موجود در آن تخریب گردیده است. اما همچنان از این مکان به عنوان یکی از برترین جاذبه های تاریخی آبدانان یاد می شود

شهر آبدانان مانند اغلب شهر های استان ایلام دارای جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری بی شماری می باشد. موارد فوق تنها نمونه هایی از برجسته ترین جاهای دیدنی آبدانان می باشند و این شهر دارای جاذبه های توریستی دیگری نیز می باشد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه شهر آبدانان و جاهای دیدنی آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید