کره شمالی باز هم موشک بالستیک آزمایش کرده است و ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن این موضوع را تایید کرده اند.

آزمایش موشک بالستیک توسط کره شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رسانه‌های محلی امروز (چهارشنبه) از شلیک مجدد یک پرتابه قدرتمند توسط کره شمالی به سمت شرق خبر دادند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پرتابه شلیک‌شده توسط کره شمالی، احتمالا موشک بالستیک بود.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، گارد ساحلی ژاپن نیز با تایید این خبر گفت که کره شمالی موشک بالستیک نامشخصی را به سمت دریای شرقی [ژاپن] شلیک کرده است.

امروز همچنین ارتش کره جنوبی با ادعای کشف قطعاتی از موشک‌های شوروی سابق در محل سقوط موشک‌های شلیک‌شده توسط کره شمالی، مدعی شده بود که مسکو تأمین‌کننده قطعات موشک‌های پیونگ‌یانگ است.

این ادعا در حالی است که آمریکا، به‌عنوان هدایت‌کننده اقدامات کره جنوبی، در روزهای اخیر ادعا می‌کند این کره شمالی است که موشک و تجهیزات نظامی به روسیه می‌فرستد.

با این حال، ارتش کره شمالی طی بیانیه‌ای با اشاره به دروغگویی‌های آمریکا تاکید کرد که این کشور هرگز سلاح یا مهماتی به روسیه صادرات نکرده و هیچ برنامه‌ای هم برای انجام این کار ندارد. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی تاکنون در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۳ پرتاب موشکی انجام داده است. کره شمالی تاکید کرده پرتابهای موشکی خود را در پاسخ به تحریکات کره جنوبی و آمریکا به اجرا در آورده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید