۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
کد خبر: 55398578

جاذبه‌های زیبای استان سیستان و بلوچستان وصف نشدنی است و در گوشه گوشه این شهر جای گرفته‌اند. یکی از زیبایی‌های این شهر که در کوهرنگ واقع شده است غار یخی چما می‌باشد که بسیار تماشایی است.

سفری دل‌انگیز در غار یخی چما

سلام نو - سرویس گردشگری: غار یخی چما، از آن دسته جاذبه‌های گردشگری است که علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد، با هوای بسیار خنک و سرمای زمستانی خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن به بازدیدکنندگان خود دارد. غار یخی چما از جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است.

کوهرنگ، شهرستانی بسیار دیدنی در قلب استان چهارمحال و بختیاری است که هم‌جواری با کوه‌های زاگرس، آن را میزبان طبیعت زیبا و بکر کرده است. غار یخی چما، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که هرچند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما به اندازه‌ی کافی شناخته شده نیست. این غار زیبا، در نزدیکی روستای شیخ‌علی خان و در ۲۵ کیلومتری شهر چلگرد واقع شده است و به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع آب شیرین کشور شهرت دارد.
غار یخی چما کوهرنگ، در بخش شمالی قله‌ی قنبرکش قرار دارد. این قله، یکی از مشهورترین و مهم‌ترین قله‌های زردکوه محسوب می‌شود و همه‌ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند.

سفری دل‌انگیز در غار یخی چما

نحوه دسترسی

برای دسترسی به غار یخی چما، از شهر کرد به‌سمت کوهرنگ حرکت کنید. بعد از شهرستان گوهرنگ، وارد جاده چلگرد به روستای سرآقا سید شوید. غار چما در ۹۲ کیلومتری شهر کرد و تقریبا ۲۵ کیلومتری جاده چلگرد به روستای سرآقا سید است. شهر چلگرد، میان کوه‌های بلند زاگرس و زردکوه قرار دارد.

بعد از ۲۵ کیلومتر و گذشتن از کنار آبشار و روستای زیبای شیخ علیخان، به نزدیک غار می‌رسید. شهر چلگرد تا آبشار ،حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد که بهترین محل برای صرف یک صبحانه مفصل خواهد بود. از چلگرد تا غار حدود یک ساعت راه با خوردو پیش روی شما است.

  • آدرس: شمال شرقی استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، شهر چلگرد

سفری دل‌انگیز در غار یخی چما

امکانات غار

غار یخی چما کوهرنگ، منطقه‌ای بکر و کاملاً طبیعی است که متأسفانه یا خوش‍بختانه از تغییرات بشری در امان مانده و به همین دلیل امکانات زیادی در نزدیکی آن وجود ندارد.
اما اتفاقاً همین مورد است که سبب می‌شود بازدید از آن، کاری بسیار ارزشمند و جذاب محسوب شود و لذت آن، با هیچ‌چیز قابل مقایسه نباشد.

سفری دل‌انگیز در غار یخی چما

مناسب‌ترین زمان سفر به غار یخی چما

غار یخی چما به‌دلیل قرارگیری در اقلیم سردسیر و کوهستانی، نیمه دوم سال بسیار سرد است و سفر به آن کمی مشکل می‌شود. این منطقه در نیمه اول سال، به‌خصوص اواخر بهار و فصل تابستان، به‌دلیل هوای خنک و مطبوع برای سفر مناسب است. سفر به غار یخی چما، آن هم در تابستان و اوج گرما بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

برای بازدید از غار یخی چما کوهرنگ، لازم است ابتدا به شهرکرد بروید. پس از رسیدن به شهرکرد، به سمت کوهرنگ حرکت کرده و بعد از رسیدن به کوهرنگ، وارد جاده‌ی چلگرد به روستای سر آقاسید شوید.
با طی یک مسافت تقریباً ۲۵ کیلومتری و عبور از کنار آبشار شیخ‌علی خان، به نزدیکی غار می‌رسید. پس از آن، با اندکی پیاده‌روی، غار یخی را پیش‌روی خود خواهید دید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید