کوهرنگ یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار شیخ علی‌خان می‌باشد.

شیخ‌علی‌خان ؛ آبشاری زیبا در دل دامنه‌های کوهرنگ

سلام نو - سرویس گردشگری: در ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ و در صد کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری در دامنه‌های پرآب کوهرنگ واقع در ورودی روستای شیخ علیخان، آبشار زیبایی به همین نام از میان تنگ‌های پرشیب جاری می‌شود. آبشار شیخ علیخان نامش را از روستایی که در آن قرار دارد، می‌گیرد.

آبشار شیخ علی خان، یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است که همه‌ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود می‌کشد.آبشار شیخ علی خان در روستایی به همین نام واقع شده که از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.این آبشار زیبا، ۱۲ کیلومتر با شهر چلگرد (مرکز شهرستان کوهرنگ) و نزدیک به ۹۰ کیلومتر با شهرستان شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) فاصله دارد.

شیخ‌علی‌خان ؛ آبشاری زیبا در دل دامنه‌های کوهرنگ

روستای شیخ علی خان

روستای شیخ علی‌خان، که آبشار در ورودی آن قرار گرفته است، توسط ارتفاعات چهل‌خشت و زردکوه احاطه شده و دوهزار و دویست متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با این توصیف، یکی از روستاهای مرتفع ایران محسوب می‌شود.
این روستا، که در فصل بهار و تابستان آب و هوایی ملایم و مطبوع و در فصل زمستان سرمایی استخوان‌سوز دارد، هنوز بسیاری از سنت‌های محلی خود را حفظ کرده است و به آداب و رسوم بختیاری پایبند است.
آب آبشار شیخ علی خان کوهرنگ، که از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد، از میان یک تنگه‌ی پرشیب جاری می‌شود و از بالای صخره‌ها پایین می‌ریزد.

شیخ‌علی‌خان ؛ آبشاری زیبا در دل دامنه‌های کوهرنگ

مناسب‌ترین زمان سفر

بهترین زمان برای بازدید از آبشار شیخ علیخان، فصل بهار است. زیرا در این زمان دشت اطراف آبشار زیباترین منظره را دارد و میزان آب نیز بیشتر است.
اما بازدید از این جاذبه‌ی دیدنی شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. با فرارسیدن زمستان و در اثر سرمای هوا، آبشار به مجموعه‌ای از قندیل‌های یخی تبدیل می‌شود که ارتفاع آن‌ها گاه تا یک یا یک و نیم متر نیز می‌رسد.
این پدیده، جذابیت ویژه‌ای به آبشار شیخ علی‌خان داده و تصویر حیرت‌انگیزی از طبیعت زیبای کوهرنگ را پیش چشمان گردشگران قرار می‌دهد.

شیخ‌علی‌خان ؛ آبشاری زیبا در دل دامنه‌های کوهرنگ

نحوه دسترسی

در صورتی که قصد سفر به آبشار شیخ علی‌خان را دارید، ابتدا خودتان را به شهرکرد برسانید. امکان سفر به شهرکرد هم از مسیر زمینی و هم از مسیر هوایی میسر است.
پس از رسیدن به شهرکرد، به سمت فارسان حرکت کرده و سپس به سمت جاده‌ی چلگرد بروید. بعد از رسیدن به چلگرد، بر اساس تابلوهای راهنما راه آبشار شیخ علی خان را در پیش بگیرید. با طی مسافت کوتاهی به مقصد خواهید رسید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید