سیستان و بلوچستان یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان تالاب سولقان می‌باشد که در اردل قرار گرفته است.

نگاهی کوتاه به تالاب سولقان اردل

سلام نو - سرویس گردشگری: تالاب سولقان که نام‌های تالاب سولگان و تالاب سوله جان نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی گندمان، در استان چهارمحال و بختیاری و در ۷۰ کیلومتری شهرکرد، در مسیر شهرکرد به ایذه قرار دارد. این تالاب به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود که بخش غربی با نام تالاب ولگان نیز شهرت دارد. با قرارگیری در ضلع جنوبی جاده چهارمحال بختیاری به خوزستان و همچنین حضور گل‌های رنگارنگ و عشایر در پیرامون، این تالاب یکی از جاذبه های گردشگری اردل محسوب می‌شود. همچنین به دلیل عمق کم، تالاب سولقان محل مناسبی برای مرغان آبی به‌شمار می‌رفت و انواع گوناگونی از پرندگان مهاجر نیز به آن جذب می‌شدند که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم توجه کافی و بهره‌برداری‌های نامعقول و غیراصولی از آب و زمین‌های حاشیه این تالاب، از تعداد پرندگان مهاجر کاسته شده است.

نگاهی کوتاه به تالاب سولقان اردل

ویژگی‌های تالاب

این تالاب زیبا و با شکوه در ۷۰ کیلومتری شهرکرد درمسیر شهرکرد به ایذه قرار گرفته است.تالاب سولقان در شرایط ایده آل ظرفیت ذخیرهسازی بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارا است.با توجه به مساحت تالاب که به نظر نزدیک ۳۰۰هکتار می باشد و هر دو عدد ۸ کیلومتر مربع و ۱۱۵ هکتار اشتباه می باشد و عمق در حدود ۱ متر تا ۲ متر عدد ۷۰۰م میلیون مترمکعب غیر واقعی می باشد.

نگاهی کوتاه به تالاب سولقان اردل

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    توکه نمی دانی تالاب سولقان کجایه بیخودی ننویس تالاب سولقان بعد از تالاب چغاخور و در مسیر بلداجی به ناغان قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید