۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 55398334

اردل یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار زرد لیمه می‌باشد.

سفری دلچسب در آبشار زرد لیمه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار زرد لیمه از جاذبه‌های طبیعی دست‌نخورده استان چهارمحال و بختیاری است که بسیاری آن را نمی‌شناسند. سرازیر شدن آب در میان جنگل‌های سرسبز بلوط در فصل بهار، فضایی رویایی و باشکوه را در این مکان خلق می‌کند که کمتر جایی شبیه آن است.

سفری دلچسب در آبشار زرد لیمه

علت نام‌گذاری

نامگذاری این آبشار و دره سرسبز آن، با هوشمندی خاصی انجام شده است. در گویش محلی این منطقه، زرد به معنی بلندی و لیمه به معنی پایین دست است. به دلیل آنکه آب آبشار از بالای ارتفاع به سمت پایین سرازیر می‌شود، آن را «زرد لیمه» نامیده‌اند.

مناسب‌ترین زمان بازید

آبشار زرد لیمه در منطقه گرمسیری استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد؛ بنابراین، فصل بهار، بهترین زمان بازدید از آبشار زرد لیمه است. اگر علاقه‌مندید این منطقه را در اوج شکوه و زیبایی خود ببینید، ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت را برای سفر به آبشار زرد لیمه انتخاب کنید. رویش گل‌های وحشی زیبای این منطقه در اردیبهشت ماه، بهشتی رویایی را در دره لیمه خلق می‌کنند که گردشگران از تماشای آن شگفت‌زده می‌شوند.

سفری دلچسب در آبشار زرد لیمه

ویژگی گیاهی

در کنار تمام جذابیت‌های موجود در منطقه آبشار زرد لیمه ، آنچه بیش از همه به زیبایی این منطقه افزوده، وجود درختان انبود و جنگل‌های سرسبز در مجاورت آن است. معروف‌ترین پوشش گیاهی در منطقه کوهستانی زاگرس جنگل‌های بلوط هستند. جنگل‌های بلوط این منطقه، به عنوان دومین منابع با ارزش و طبیعی ایران (پس از جنگل‌های شمال کشور) به حساب می‌آیند که در حقیقت، ریه‌های تنفسی زاگرس نامیده می‌شوند. وجود جنگل‌های زیبای بلوط در کنار آبشار زرد لیمه فضایی جذاب و دیدنی را برای گردش و لذت بردن از یک طبیعت‌گردی واقعی ایجاد کرده است. علاوه‌بر جنگل‌های بلوط، درختانی همچون بادام وحشی و صنوبر نیز به فراوانی در این منطقه یافت می‌شوند.

نحوه دسترسی

برای سفر به این منطقه و تماشای آبشار زیبای موجود آن، ابتدا باید به استان چهار محال و بختیاری بروید و سپس به سمت شهرستان اردل حرکت کنید. از آنجا پس از گذر از روستاهای کاج، کریم‌آباد و رستم آباد به سمت دیناران رهسپار شوید. در این مسیر آخرین روستایی که به آن می‌رسید، روستای لشتر نام دارد که از آنجا راه خاکی می‌شود. اگر پنج کیلومتر از جاده خاکی به سمت جلو حرکت کنید، به یک سه راهی خواهید رسید که انتخاب جاده وسط، شما را به ابتدای مسیر پیاده‌روی می‌رساند. پس از چند ساعت پیاده‌روی و لذت بردن از مسیر چشم‌نواز آن، در نهایت آبشار بلند و عریض زرد لیمه پیش چشمتان نمایان می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید