رئیس جمهور اوکراین ضمن انتقاد از بی‌طرفی اسرائیل در جنگ اوکراین، گفت تصمیم رهبران اسرائیلی برای حمایت نکردن از کی‌یف، سبب تشویق مشارکت نظامی روسیه با ایران شده است.

زلنسکی: اسرائیل مقصر همکاری نظامی روسیه و ایران است!
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ولودیمیر زلنسکی روز دوشنبه از بی‌طرفی اسرائیل در جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت تصمیم رهبران اسرائیلی برای حمایت نکردن از کی‌یف، سبب تشویق مشارکت نظامی روسیه با ایران شده است.

رئیس جمهوری اوکراین که به صورت ویدیویی در یک کنفرانسی خبری تدارک دیده شده از سوی نشریه اسرائیلی هاآرتص سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد: «اگر اسرائیل به اوکراین برای دفاع در برابر حملات روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی کمک نظامی می‌کرد، این همکاری بین مسکو و تهران روی نمی‌داد.»

وی سپس با اشاره به حملات پیشین روسیه به کریمه و ضمیمه کردن آن به خاک خود در سال ۲۰۱۴ خطاب به خبرنگاران اسرائیلی گفت: «اگر سیاستمداران شما در آن زمان فقط یک تصمیم واحد گرفته بودند، این اتحاد به سادگی اتفاق نمی‌افتاد... به نظر می‌رسد این تصمیم مدت‌ها پیش در سال ۲۰۱۴ اتخاذ شده بود، زمانی که روسیه تجاوزات خود را علیه اوکراین آغاز کرد.»


اسرائیل از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه گذشته تهاجم نظامی به همسایه غربی خود را آغاز کرد، سیاست سختگیرانه ای را در زمینه عدم ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، بویژه در خصوص تحویل سیستم هایی که می تواند به کی‌یف در رهگیری حملات موشکی و پهپادی کمک کند، اتخاذ کرده است.

رسانه‌ اسرائیلی «آی۲۴» در گزارشی اعلام کرده است که موضع تل‌آویو در این خصوص طی ماه‌های اخیر کمی دستخوش تغییر شده و از بی‌طرفی تقریبی به محکومیت شدیدتر روسیه شیفت کرده است.

با این حال، بنا به گزارش «آی۲۴» بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه به همتای اوکراینی خود، الکسی رزنیکوف، یادآور شد که «اسرائیل سامانه‌های تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید