گردشگران بسیاری به دلیل وجود جاذبه‌های بسیار زیبای اردبیل به این شهر سفر می‌کنند . یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این شهر چشمه آب معدنی گوز سویی می‌باشد که در دل بیله‌سوار واقع شده است.

گوز سویی ؛ معروف‌ترین چشمه آب‌معدنی اردبیل

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه‌های آب‌معدنی از دلایل اصلی محبوبیت سرعین اردبیل هستند و روزانه افراد بسیار به منظور آرامش و رفع خستگی به آن ها مراجعه می‌کنند. چشمه گوز سویی از محبوب‌ترین چشمه‌های آبگرم سرعین است. این چشمه معدنی در کنار قهوه خانه ممتاز، واقع در چهارراه قهوه‌سویی واقع شده است. از خصوصیات آب چشمه گوزسویی که برخی افراد با عنوان «آب‌چشم» هم از آن یاد می‌کنند، می‌توان به دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، مزه گس، بدون‌بو و ردیف بی کربنات کلسیک اشاره داشت.

چشمه گوز سویی که با نام آب چشم نیز شناخته می‌شود، آبی تقریبا اسیدی دارد و از آن برای درمان بیماری‌های چشم استفاده می‌کنند. این چشمه در حال حاضر بخشی از مجتمع آبدرمانی قهوه سویی و از جاذبه های گردشگری سرعین است.

گوز سویی ؛ معروف‌ترین چشمه آب‌معدنی اردبیل

علت نام‌گذاری

گوزسویی یک نام ترکی است، علت انتخاب آن به عنوان نام یک چشمه آبگرم، به مفید بودن آب‌هایش در درمان بیماری‌های چشم مربوط می‌شود. هر ساله افراد زیادی از جای‌جای ایران با هدف درمان بیماری چشم‌هایشان به سوی شهر سرعین و چشمه گوزسویی می‌آیند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید