اردبیل شهر پر جاذبه ایران است که گردشگران بسیاری را سوی خودش کشانده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر دره جنگلی ایردموسی می‌باشد که چشم‌اندازی بسیار زیبا در سرعین ایجاد کرده است.

چشم‌اندازی دست‌نیافتنی در قلب سرعین

سلام نو - سرویس گردشگری: دره جنگلی ایردموسی در فاصله ۱۴ کیلومتری غرب اردبیل و ۵ کیلومتری سرعین قرار دارد. این منطقه از نزدیکی‌های سرعین شروع می‌شود و تا روستای نوران امتداد می‌یابد. چشم‌اندازهای بسیار زیبا، نهرها و چشمه‌سارها، چمنزارهای انبوه و باغات میوه، دره جنگلی ایردموسی را به یکی از جاذبه های گردشگری سرعین و اردبیل تبدیل کرده است.

چشم‌اندازی دست‌نیافتنی در قلب سرعین

دره جنگلی زیبا و دیدنی ایردموسی که از نزدیکی های سرعین شروع شده و تا روستای نوران کشیده شده با چشم اندازی بسیار زیبا، نهرها و چشمه سارها، چمنزارهای انبوه، باغات میوه، قابلیت ویژه ای جهت گردشگری و استراحت و تفریح دارد، این محیط یکی از کانونهای مورد علاقه و استفاده سرعین و گردشگران سایر نقاط و دوستداران طبیعت می باشد.

این دره جنگلی زیبا با بهاری سرسبز و با طراوت، تابستانی خنک با سایه های درختان بلند و پائیز الوان و زمستانی پوشیده از برف تابلوی بدیعی از چهره فصول مختلف را به نمایش می گذارد.

چشم‌اندازی دست‌نیافتنی در قلب سرعین

ویژگی جانوری

طبق گفته های اهالی مسن در ایردموسی این منطقه در چهل پنجاه سال قبل پر از درختان بید و چنار و درختچه های گوجه سبز بوده و حتی حیواناتی مثل مارال فراوان دیده می شدند و در ایردموسی محلی بنام مارالی وجود دارد که شاخ های گوزن هم در بین درختان پیدا میشد دال بر صحت این گفته ها و وجود جنگلی انبوه در منطقه بوده که به دلایلی از جمله سهل انگاری و استفاده از هیزم در سالهای قبل بعنوان منبع سوخت و گرمایش اهالی و کم بودن مقدار نزولات آسمانی در سالهای اخیر هم در تسریع این کاهش تعداد و انبوهی درختان و درخچه ها مؤثر بوده که امید است با همکاری مسئولین جهاد و محیط زیست استان و اهالی منطقه دوباره این جاذبه طبیعی خدادادی و استفاده بیشتر از منافع اکو توریسمی که بدنبال خود خواهد داشت را با درخت کاری و حفاظت از طبیعت موجود ، منطقه و این دره جنگلی زیبا را به شکل و زیبایی گذشته برگردانده و جبران مافات نمایید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید