۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 55395866

اردبیل یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان جنگل مشه سویی می‌باشد که در دل نمین واقع شده است.

بهشتی دلچسب در دل نمین

سلام نو - سرویس گردشگری: جنگل مشه از تفرجگاه‌های زیبای شهر نمین است. این جنگل آب وهوای معتدل و دلچسبی دارد. چشمه آب گرم مشه که معدنی است و خاصیت درمانی دارد یکی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگران در این جنگل است. یکی دیگر از امکانات تفریحی داخل جنگل پیست اسکی است که در چهار فصل قابل استفاده است. داخل جنگل کلبه‌های چوبی قرار دارند که زیبایی جنگل را دوچندان می‌کنند و محل مناسبی برای استراحت و صرف غذا و چای‌اند.

طبیعت اردبیل پر از زیبایی است. از کوه و آب های گرم گرفته تا مراتع و جنگل ها. جنگل مشه، از جاذبه‌های گردشگری اردبیل است. در ۲۵ کیلومتری این شهرستان قرار گرفته است. از شهرستان نمین تا جنگل مشه، مسیر کوتاه است. مشه سویی مابین روستاهای آلادیزگه وگیلده درست در وسط جنگل فندقلو شهرستان نمین واقع شده است.

بهشتی دلچسب در دل نمین

پوشش گیاهی و جانوری

این جنگل به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و اکوتوریسمی و همجوار بودن با گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه صنعت گردشگری، حتی گردشگری آموزشی، کشاورزی و پزشکی را دارد. از دیگر زیبایی های جنگل مشه در استان اردبیل می توانیم به وجود گونه های مختلف جانوری مانند گرگ، روباه، خوک وحشی، کفتار، خرگوش، خرس قهوه ای، گوزن و پرندگانی همچون عقاب طلایی، بلدرچین، هدهد، قرقاول، کبک، چکاوک، کلاغ ابلق و… اشاره کرد.

جنگل مشه در اردبیل یکی از محبوب ترین تفرجگاه های بسیار دلپذیر برای ساکنین این منطقه است. گردشگران بسیاری برای استفاده از آب‌های معدنی چشمه‌های آب گرم به شمال غرب ایران سفر می‌کنند. بیشتر چشمه‌های آب گرم ایران در این محدوده قرار گرفته است. چشمه‌های پر آب منطقه در شهر سرعین است. اما چشمه‌هایی مانند مشه سویی به علت قرارگیری در مناطق زیبایی مانند جنگل مشه طرفداران خود را دارند.

بهشتی دلچسب در دل نمین

نحوه دسترسی به جنگل

قسمتی از مسیر مشه سویی که تا نزدیکی دره می رسد را می توان با خودرو طی کرد. ولی زمانی که داخل دره شده می بایست بقیه مسیر را پیاده پیمود. راه پیاده از طرف آبی بیگلو یک و نیم ساعت سراشیبی، از سمت گیله ده، دو ساعت و از طرف نیارق حدود ۱ ساعت طول می کشد. این مسیر تنها مسیر پیاده روی داخل دره است. مسیری جنگلی با مناظر بکر، چشمه سارهای بهشتی و هوای روح بخش.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید