خلخال شهر زیبا و پرجاذبه اردبیل است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. خلخال سویی یکی از جویبارهای پرآب این شهر است که به دریای خزر می‌ریزد.

جویباری در دل خلخال که به دریای خرز می‌ریزد

سلام نو - سرویس گردشگری: خلخال شهری بسیار کهن با قدمت چهار هزار ساله در جنوب استان اردبیل است. این شهر از شمال به شهرستان اردبیل، از شرق به کوه های تالش و استان گیلان، از جنوب به استان زنجان، و از غرب نیز به میانه میرسد. قدمت خلخال به نیمه دوم هزار اول پیش از میلاد بازمیگردد. خلخال و مسیرهای اطراف آن از زیباترین مناطق طبیعی ایران محسوب میشوند که همین امر باعث جذب سالانه هزاران گردشگر به این منطقه میشود. از جاذبه‌های دیدنی این منطقه می توان به دریاچه نئور، آبشار نره گر، حمام نصر، روستای کزج و.. اشاره کرد.

جویباری در دل خلخال که به دریای خرز می‌ریزد

خلخال سویی، جویباری است که از آب برف‌ها و یخ‌های منطقه مرتفع دربند هواشان خلخال تشکیل می‌شود و در میان جاذبه های گردشگری خلخال قرار دارد. این جویبار پس از طی چهل کیلومتر پر آب می‌شود، به رودخانه خلخال چایی، سپس به رودخانه قزل اوزن و در آخر به دریای خزر می‌ریزد.

جویباری در دل خلخال که به دریای خرز می‌ریزد

مناسب‌ترین زمان سفر

شهرستان خلخال دارای تابستان های معتدل و زمستان های بسیار سردی است. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به این شهرستان تابستان است که در گرم ترین فصل سال، از آب و هوای خنک و دلپذیر این منطقه لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید