۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 55395643

کاشان شهری تاریخی و دیدنی در ایران است که در منطقه‌ی کویر ایران جا خوش کرده و قسمتی از استان اصفهان است. این شهر زیبایی معماری اصفهان را به ارث برده و پر از تصویرهای جذاب مسافرانی است که این شهر را مقصد خود کرده‌اند.

نمایی پاییزی از کاشان

سلام نو - سرویس گردشگری: کاشان که رسیدید، حتما سراغ محله‌ی سلطان امیراحمد هم بروید و از خانه بروجردی ها دیدن کنید. این خانه نگین جاهای دیدنی کاشان است که تا ساعت ۹ شب می‌توانید از آن بازدید کنید و در فضای آرامش‌بخشش قدم بزنید. این بنا سوغات دوره‌ی قاجار در ایران است و از شاهکارهای هوشمندانه‌ی تاریخ ایران در قرن ۱۳ محسوب می‌شود. این خانه‌ی وسیع با دو حیاط بیرونی و اندرونی، حوضی بزرگ، سردر زیبا، درهای چوبی و خط و نقوش دیوارها، چشم شما را همراه خود می‌کند تا از لحظه‌لحظه‌ی حضور در این محل لذت ببرید. اما ویژگی بی‌نظیری که در خانه بروجردی ها شما را شگفت‌زده می‌کند، بادگیرهای آن و هوای مطلوب و خنک آن در تابستان است که شما را از آب‌وهوای گرم منطقه‌ی کویری ایران نجات می‌دهد. این خانه نمونه‌ی منحصربه‌فردی در سبک معماری نوی ایران است. یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشان که حسابی شیفته‌اش خواهید شد، باغ فین است که در خیابان امیرکبیر زیباترین و در عین حال قدرتمندانه‌ترین بنای کاشانی، خانه طباطبایی ها است که در خیابان علوی جا گرفته است. این بنای بسیار وسیع خوراک عاشقان معماری سنتی ایران است تا سری به آن بزنند و در هر گوشه‌اش نکته‌ی مهمی برای کنکاش و تحلیل پیدا کنند. یکی از جاهای دیدنی کاشان که کمتر کسی از آن آگاهی دارد، تپه‌های سیلک است. تپه‌های سیلک را برخی با نام زیگورات خطاب می‌کنند. زیگورات نام نیایشگاه مردم ایران باستان بوده که معمولا از گل و خاک رس ساخته می‌شد. جالب است بدانید که اولین بار در سال ۱۳۱۰ هجری این بنای تاریخی و باستانی کشف شد و مردم کاشان قبل از این، آنجا را شهر نفرین شده خطاب می‌کردند.

نمایی پاییزی از کاشان

تپه‌هایی با طول نیم کیلومتر

تپه‌های سیلک از دو تپه مختلف نزدیک به هم با طول نیم کیلومتر تشکیل شده است. در هر یک از این دو تپه، گورستانی باستانی قرار دارد. گورستان‌هایی که یکی از آنها سه هزار و ۵۰۰ سال و دیگر حدود سه هزار سال قدمت دارد. به همین دلیل است که اینجا را خاستگاه تمدن شهرنشینی ایران می‌دانند. البته متاسفانه بر روی یکی از این گورستان‌ها، بلوار امیرالمومنین ساخته شده و دیگری زیر باغات و مزارع کشاورزی غرب تپه مخفی شده است. امروزه از ارتفاع زیگورات تنها حدود ۱۵ متر باقی مانده است. اکثر آن تبدیل به مخروبه شده اما هنوز هم دیدن آن خالی از لطف نیست.

نمایی پاییزی از کاشان

این خانه در محله‌ی سلطان امیراحمد قرار دارد و مثل سایر خانه‌های تاریخی کاشان، گچ‌برها، منبت‌کاری‌های اصیل و… جذابیت بالایی برای گردشگران داخلی و خارجی به‌عنوان جاهای دیدنی کاشان دارد. این خانه امروزه با عنوان هتل سرای عامری ها برای مسافران شناخته شده است.کاشان دارد. شاه‌نشین مکانی مجلل برای پذیرایی از مهمان‌ها بوده و از ویژگی‌های آن سقف بلند، آینه‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های دیدنی و پنجره‌های مشبک است که شکوه فراوانی به این بنا بخشیده است.قرار دارد و در آن هم می‌توان از طبیعت لذت برد هم از آثار تاریخی. سرسبزی این باغ در کنار معماری خاص عمارت آن، نقش مهمی در جذابیت توریستی کاشان دارد. روی سنگ‌فرش‌های خواستنی این باغ قدم بزنید و از شیطنت فواره‌های خوش‌صدای آن لذت ببرید. در تمام مسیر درختان بلند و خوش قد و قامت باغ شما را همراهی می‌کنند تا فراموش کنید که در یک منطقه‌ی کویری قرار دارید. سرسبزی باغ فین زیباترین تضاد آب‌وهوایی را در ایران به نمایش می‌گذارد

نمایی پاییزی از کاشان

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید