استان اصفهان زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف نشدنی این استان که غار پریان نام دارد در شهرستان نطنز قرار گرفته است و و در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده است.

آشنایی با غاری که در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده

سلام نو - سرویس گردشگری: غار پریان یکی از غارهای زیبای استان اصفهان و از جاذبه های گردشگری نطنز است که در ۸ کیلومتری ابیانه در دره‌ای موسوم به «پری هول» قرار گرفته است. این غار در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده و تا به امروز هنوز کشفیات جدیدی از آن یافت می‌شود. اگر قصد دارید از این غار تماشایی دیدن کنید، توصیه می‌کنیم که حتما راهنما آشنا به غار و تجهیزات همراه خود داشته باشید، چون بدون داشتن وسایل و ابزار غارنوردی بازدید از این غار میسر نیست.

آشنایی با غاری که در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده

غار پریان نطنز در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شد و تا به امروز غارشناسان همواره به کشفیات جدیدی در این غار دست پیدا کرده اند. گروه غارشناسی و غارنوردی اصفهان در جدید ترین کاوشی که انجام داده است به تالاری زیبا در عمق صد و بیست متری غار پریان دست پیدا کرده است. تا به امروز تعداد تالارهای کشف شده در این غار به یازده عدد رسیده که باز هم ممکن است تالار های دیگری کشف شوند.

آشنایی با غاری که در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده

شایان ذکر است که چاه های خطرناکی درون این غار وجود دارند که میتوانند حادثه آفرین باشند. پیمایش کامل غار پریان نطنز نیاز به آشنایی کامل به فنون غارنوردی داشته و بدون داشتن وسایل و ابزار مورد نیاز و راهنما و نقشه کامل غار، بازدید و پیمایش آن امکان پذیر نبوده و برای افراد مبتدی غیرممکن است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید