نایین یکی از شهرهای بسیار زیبای اصفهان می‌باشد که به واسطه زیبایی‌هایش شهرت یافته است. یکی از زیبایی‌های این شهر کوه بنوید می‌باشد که در زمان زرتشتیان ماوای ساکنین بوده است.

بنوید ؛ کوهی یادگار از زرتشتیان در نایین

سلام نو - سرویس گردشگری: بنوید روستایی، از توابع شهرستان نایین است و درای دو بخش مجزا به نام‌های بنوید اولیا و بنوید سفلی است. بنوید از مکان های دیدنی نایین به حساب می‌آید که از جنوب به رشته کوه‌های پرویز و از شمال به روستای زندوان ختم می‌شود. در فاصله یک کیلومتری روستا کوهی است زرد مایل به سفید که تفرجگاه ساکنین و از مراتع دامداری آنجا به نام سرچه و بر مسیر کلوت‌های ززر زمین آنجا کلا از بنوید سفلی به سمت نایین کلوتی بوده که در پشت آن آب باران‌ها جمع می‌شد و قدیم با کندن این کلوت‌ها در زمان زرتشتیان ماوای ساکنین بوده و مردم شترهایشان را در آنجا نگهداری می‌کردند.

بنوید ؛ کوهی یادگار از زرتشتیان در نایین

وجه تسمیه

نام بنوید از دو درخت بن و بید گرفته شده است که در این منطقه به وفور یافت می شود. شایان ذکر است که در روزگاران قدیم از این روستا به عنوان بمبیز یاد می شده است که امروزه هم بسیاری از مردم محلی این روستا، به همین نام روستای شان را یاد میکنند.

بنوید ؛ کوهی یادگار از زرتشتیان در نایین

مسیر کوه

روستای بنوید در جنوب غربی شهرستان نائین قرار دارد که از جنوب به رشته کوه های پرویز و از شمال به روستای زندوان ختم می شود. در فاصله یک کیلومتری روستا کوهی است به رنگ زرد مایل به سفید، که تفرجگاه ساکنین و از مراتع دامداری آنجاست. همچنین در این منطقه کلوت‌هایی وجود دارد که در پشت آنها آب باران‌ جمع میشود. در زمان های قدیم این کلوت ها مورد استفاده ساکنین بوده، و برخی از مردم شترهایشان را در آنجا نگهداری می کردند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید