نایین یکی از شهرستان‌های زیبای اصفهان می‌باشد که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهرستان غار اژدها می‌باشد که در ارتفاع ۱۸۶۴ متری از سطح دریا واقع شده است.

اژدها ؛ غاری با طول ۵۰ متر در نایین

سلام نو - سرویس گردشگری: غار اژدها از جاذبه‌های گردشگری نایین به شمار می‌آید و در پنج کیلومتری شمال غرب روستای سپرو از توابع شهرستان نایین قرار دارد. دهانه این غار در ارتفاع ۱۸۶۴ متری از سطح دریا واقع شده و در نزدیکی آن یک چهارطاقی نیز دیده می‌شود.

اژدها ؛ غاری با طول ۵۰ متر در نایین

ویژگی‌های غار اژدها نایین

غار اژدها یکی از غارهای متعدد استان اصفهان است. این غار ۵۰ متر طول و ۲ دهانه دارد. در دهانه غار چهار طاقی را میبینید. ارتفاع دهانه اصلی از سطح دریا ۱۸۶۴ متر می باشد. دهانه دوم در بالا دهانه اصلی قرار دارد.

محلی ها می گویند نام این غار را اژدها گذاشته اند تا عوام بترسند و وارد آن نشوند.

اژدها ؛ غاری با طول ۵۰ متر در نایین

نحوه دسترسی

می توان این غار افقی را به صورت سینه خیز طی کرد، اما این نحوه پیمایش تا قسمت میانی است. در قسمت انتهایی، چاه هوایی وجود دارد که به ۱۰ متر آن صعود کرده اند ولی به طور کامل شناسایی نشده است. به نظر می رسد ادامه داشتن آن بعد از ۱۰ متر بعید است.

پیمایش این غار نیاز به تجهیزات فنی یا آموزش های خاص غار نوردی ندارد، صرفا اگر اهل طبیعت گردی هستید می توانید زمانی را صرف دیدن این غار و یا جستجو در آن بکنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید