سمیرم یکی از شهرهای بی‌نظیر اصفهان است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر سد حنا می‌باشد که مساحتی متغییر دارد.

حنا ؛ سدی با مساحت متغییر در سمیرم

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه سد حنا که از مکان های دیدنی سمیرم به شمار می‌رود، در ۳۰ کیلومتری شهرستان سمیرم و ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق اصفهان واقع شده است. مساحت این دریاچه در طول سال متفاوت است (بین ۵۲۰ هکتار در مهر ماه تا ۸۹۰ هکتار در اسفند ماه). عمق این دریاچه نیز متغیر بوده و از ۲ تا ۳۰ متر در نوسان است. تاکنون در دریاچه سد حنا ۷ گونه ماهی استخوانی بومی و ۲ گونه ماهی پرورشی شناسایی شده‌اند.

حنا ؛ سدی با مساحت متغییر در سمیرم

مساحت سد حنا

مساحت این دریاچه در مهرماه بین ۵۲۰ هکتار و دراسفند ماه تا ۸۹۰ هکتار است که در طول سال نیز متغیر است. همچنین این دریاچه دارای عمق متغیری است که بین ۲ تا ۳۰ متر می‌باشد. انواع مختلفی از ماهی‌ها در دریاچه سد حنا زیست می‌کنند که ۷ گونه آنها استخوانی بومی و ۲ گونه دیگر ماهی پرورشی می‌باشند.

مخزن سد حنا ۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد. همچنین حدود ۲۵۴ متر طول تاج، ۱۰ متر عرض آن و ۳۵ متر ارتفاع سد می‌باشد. این سد به منظور تامین آب برای کشاورزی در زمین‌های زراعی حنا و همچنین هدر نرفتن آب رودخانه ساخته شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید