در جریان برگزاری بازی پر حساسیت و جذابیت ملوان و پرسپولیس، اتفاقات داوری و برخی حواشی موجب شد تا حسین عسگری، کارشناس داوری در مورد این بازی توضیحاتی را ارائه کرد.

 حرکت بیرانوند واکنش کارشناس داوری را در پی داشت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حسین عسگری در گفت‌وگویی درباره عملکرد تیم داوری بازی ملوان و پرسپولیس، اظهار داشت: «برخلاف دیدارهای گذشته این دو تیم که همیشه از حساسیت و جذابیت برخوردار بوده تا قبل از گل لوکادیا، این بازی از لحاظ فوتبالی، اتفاقات داوری و حتی کیفیت فیلم‌برداری به لیگ برتر نمی‌خورد. کیفیت فیلم‌برداری تا پایان مسابقه بسیار ضعیف بود و ظاهرا یا یک دوربین کم کیفیت و دستی فیلم گرفتند.»

او افزود: «همه اتفاقات پس از گل و در نیمه دوم افتاد. روی آن صحنه بین بیرانوند و مهدی مومنی هم نمی‌توان قطعی نظر داد زیرا همانگونه که گفتم کیفیت فیلم‌برداری خیلی پایین بود. بای فیلمی را ببینم که واضح صحنه را نشان بدهد. البته با توجه به اینکه علی صفایی در تست اول مردود شد، نمی‌دانم چگونه از او تست گرفتند و این داور را قبول کرده‌اند که در نیمه دوم فوق‌العاده کم تحرک و از دور قضاوت می‌کرد. در همان صحنه‌ای که ملوانی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند ۲۵ تا ۳۰ متر از صحنه دور بود.»

نکات ضعف داوری

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: «وقتی داور از صحنه دور باشد، به بازیکن و مربی اجازه می‌دهد با هر تصمیمی حتی درست اعتراض کنند. این یکی از نکات ضعف داوری بود. با اینگونه قضاوت کردن اتفاقات بدی برای بازی می‌افتد. درباره اخراج مازیار زارع هم نمی‌توانیم به دلیل کیفیت فیلمبرداری دقیق بگوییم چه اتفاقی افتاد و باید به صحبت‌های گزارشگر اکتفا کنیم. او هم می‌گفت زارع به داور گفته با بازیکنان خودم صحبت کردم و به چه دلیل کارت دادی؟ البته اگر سرمربی در زماتن صحبت با بازیکن خودش حرف ناشایستی به کار ببرد هم داور می‌تواند او را اخراج کند.»

عسگری خاطرنشان کرد: «هر تصمیمی داور بگیرد حتی اگر اشتباه باشد، بازیکن و مربی حق ندارند به این شکل اعتراض کنند و سرمربی با آمدن وسط زمین، با دست به سینه داور بزند. این حرکت فوق العاده بد قابل قبول نیست و باید دید ارکان انضباطی چه تصمیمی می‌گیرند. با این وجود صفایی به دلیل از صحنه دور بودن در نیمه دوم دست کم ۵-۴ خطا را اعلام نکرد. مثلا در یک صحنه نزدیک کمک داور دوم، بازیکن ملوان بازیکن پرسپولیس را به وضوح هل داد اما داور و کمکش آن را خطا نگرفتند.»

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید