یک روزنامه ژاپنی نوشت: آمریکا قصد دارد ظرفیت تولید تسلیحات طراحی شده و انتقال قطعات آن‌ها به تایوان را افزایش دهد.

 آمریکا به‌دنبال تولید مشترک تسلیحات با تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روزنامه «نیکی» چاپ ژاپن روز چهارشنبه نوشته است که دولت آمریکا طرحی برای تولید مشترک تسلیحات با تایوان را در نظر دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این روزنامه ژاپنی به نقل از سه فرد مطلع نوشته است، واشنگتن قصد دارد ظرفیت تولید تسلیحات طراحی شده توسط آمریکا و انتقال قطعات آن‌ها [به تایوان] را افزایش دهد تا بازدارندگی علیه چین تقویت شود».

روزنامه نیکی به نقل از فردی با اطلاع مستقیم از ارزیابی‌های دولت آمریکا نوشته است، مذاکرات در این زمینه آغاز شده و یک فرد مطلع دیگر نیز این روند را زمان‌بر توصیف کرده است.

چنین همکاری‌هایی که از سوی چین اقدامات تحریک‌آمیز تلقی می‌شوند، شامل فراهم شدن فناوری ساختن تسلیحات در تایوان یا تولید آن‌ها در آمریکا با استفاده از قطعات تایوانی است.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز یکشنبه اعلام کرد که پکن هرگز از حق خود برای استفاده از زور جهت بازگرداندن تایوان کوتاه نمی‌آید اما اولویت با یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز است.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرده از حق حاکمیت خود عقب‌نشینی نمی‌کند اما گزینه رویارویی نظامی با چین را نیز در اولویت ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید