۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
کد خبر: 55394379

اصفهان شهری تاریخی در قلب ایران است که با آثار ارزشمند و باشکوه خود همه را خیره کرده است. یکی از زیباترین مقاصد گردشگری این شهر باغ گل‌ها می‌باشد که با قدم گذاشتن در این باغ انگار که به بهشت وارد شده‌اید.

باغ‌ بهشتی جهان در نصف جهان

سلام نو - سرویس گردشگری: اصفهان بیش از همه با بناهای و آثار ارزشمند تاریخی خود شناخته می‌شود، جاذبه‌های کم‌نظیری مانند نقش جهان و پل خواجو که این شهر را به‌ یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. با این همه در کنار آثار تاریخی مشهور، جاذبه‌های هیجان‌انگیز و آموزنده دیگری وجود دارد که برای هر گردشگری می‌تواند جذاب باشد.

باغ گلها از جاهای دیدنی اصفهان از جمله مکان های دیدنی اصفهان است که با هدف ایجاد هوای پاک، کمک به نگه‌داری محیط زیست، آشنایی مردم با انواع گل و گیاه و ایجاد فضایی مفرح برای بازدیدکنندگان ساخته شد که البته حالا می‌توان با اطمینان گفت که به این هدف دست پیدا کرده است.

حال‌وهوای باغ گل‌های اصفهان با آن همه گل و گیاه رنگارنگ حال آدم را جا می‌آورد و فرصتی است تا با گیاهان مختلف آشنا شوید، چون این باغ نزدیک ۳۹۵ گونه گیاهی دارد که در محیط‌های مختلف در فضای باغ نگه‌داری می‌شوند.

باغ گل ها از جاهای دیدنی اصفهان است که بخش‌های مختلفی با شرایط محیطی متفاوت برای نگه‌داری و پرورش گیاهان دارد. این بخش‌ها عبارتند از محوطه باغ، برکه و آبشار، آمفی تئاتر روباز، گلخانه، باغ سوزنی‌برگان، باغ صخره‌ای، جشنواره لاله‌ها و…

باغ‌ بهشتی جهان در نصف جهان

باغ گل‌های اصفهان در کجا قرار دارد؟

باغ گل‌های اصفهان در میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ گل‌ها ایستگاه متروی سی و سه پل است که البته از آن ایستگاه تا مقصد را باید با تاکسی طی کنید. ایستگاه اتوبوس پل بزرگهمر نیز در فاصله بسیار کمی از باغ گل‌ها قرار دارد و با استفاده از چند خط می‌توانید به آن برسید.

سرگذشت باغ گل‌های اصفهان

خوشبختانه در دهه‌های اخیر فضاهای سبز شهر اصفهان در پرتو برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز گسترش یافته است؛ به‌گونه‌ای که سرانه فضای سبز این شهر به‌ازای هر شهروند به مرز حدود ۱۳/۵ متر مربع رسیده است، رقمی که در یک مقایسه اجمالی به حداقل استاندارد جهانی یعنی ۱۵ متر مربع نزدیک شده است. این فضاهای سبز که از پارک های اصفهان به شمار می‌آید، مشتمل بر فضاهای دل‌انگیز حاشیه زاینده‌رود و پارک‌های محلی و کوهستانی و جنگلی است زیبایی، شادابی و پالایش نسبی هوای شهر اصفهان را باعث شده‌اند.

این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و بزرگ «اصفهان+۲۲» به بهره‌برداری رسید تا بدین‌وسیله بر زیبایی‌ها و مناظر دیدنی این شهر بیفزاید و دانشجویان و دانش‌پژوهان بتوانند از این مکان استفاده و اوقات فراغت خود را با گل و گیاه سپری کنند.

باغ‌ بهشتی جهان در نصف جهان

مناسب‌ترین زمان بازدید از باغ گل‌های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ اما به‌دلیل شکوفایی اکثر گل‌ها و آب‌وهوای مطبوع، بهار و به‌خصوص ماه اردیبهشت بهترین زمان برای بازدید از باغ گل‌های اصفهان است. بهترین ساعات بازدید نیز صبح تا ظهر است. در این بازه زمانی مجموعه اغلب خلوت‌تر از دیگر زمان‌ها است. همچنین سعی کنید در روزهای غیرتعطیل به این مجموعه سر بزنید تا با خیال آسوده‌تر بتوانید از باغ دیدن کنید.

باغ‌ بهشتی جهان در نصف جهان

نحوه دسترسی به باغ گل های اصفهان

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

دسترسی به باغ گل های اصفهان با اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است. با استفاده از اتوبوس، سوار خطوطی که از ایستگاه بزرگمهر می‌گذرند شوید و در این ایستگاه پیاده شوید. از این ایستگاه تا باغ فاصله چند صدمتری را هم پیاده‌روی کنید.

اگر با تاکسی به باغ می‌روید، سوار هر تاکسی‌ای شدید، حوالی میدان زرگرمهر پیاده شوید و تا باغ پیاده‌روی کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید