جذابیت‌های شهر اصفهان به قدری بسیار است که انسان را خیره می‌کند. این شهر تاریخی با زیبایی‌های بسیارش دل تمام گردشگران را ربوده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر اصفهان کلیسای تاریخی و خیره‌کننده بیت اللحم می‌باشد.

شاهکار کلیساهای خیره‌کننده در قلب اصفهان

سلام نو - سرویس گردشگری: پل‌های دیدنی، عمارات باشکوه و مساجد زیبا تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های اصفهان را تشکیل می‌دهند. در میان آثار تاریخی متعدد اصفهان، کلیسای بیت‌اللحم از جالب‌توجه‌ترین‌ها به شمار می‌آید. سابقه این کلیسا به دوره صفویه می‌رسد و امروزه از شهرت زیادی برخوردار است.

کلیسا واژه‌ای یونانی است و به گردهمایی و اجتماع انسان‌هایی که با یکدیگر جمع شده‌اند و عقاید مذهبی مشترکی دارند. در کلیساهای جماعتی، مرجع نهایی تصمیم‌گیری در کلیسا جماعت محلی است. در کلیساهای مشایخی، سیستم اداره کلیسا از طرف جماعت محلی به هیئت رهبران مشایخ واگذار و تصمیمات آن از طریق پارلمان و شورا اتخاذ می‌شود. در ایران نیز به‌دلیل وجود اقلیت مسیحی، کلیساهای متعددی در سراسر ایران بنا شده است که قدیمی‌ترین آن‌ها در ارومیه قرار دارد. یکی از کلیساهای معروف ایران، کلیسای بیت‌اللحم مقدس است.

کلیسای بیت‌اللحم یا بیت لحم مقدس در دوره صفوی، از جاهای دیدنی اصفهان در سال ۱۳۰۶ هجری به وصیت خواجه پطروس ولیجانیان، بازرگان معروف آن زمان ساخته شد. این جاذبه از جاذبه های گردشگری اصفهان از بین ۱۲ کلیسای کنونی که در اصفهان قرار دارند، بلندترین گنبد را دارد که گنبد آن از خیابان‌های اطراف قابل تشخیص است.

شاهکار کلیساهای خیره‌کننده در قلب اصفهان

سرگذشت کلیسای بیت اللحم

کلیسای بیت‌اللحم در دوره شاه عباس صفوی و در سال ۱۳۰۶ هجری قمری، توسط شخصی به نام خواجه پطرس ولیجانیان، بازرگان معروف دوره صفوی، بنا شد و مدفن وی و چند تن از اعضای خانواده‌اش در حیاط کلیسا قرار دارد. برخی بر این عقیده‌اند که خواجه پطرس به‌دلیل اذیت مسیحیان بر اثر ازدحام در ورودی کلیسای مریم مقدس، تصمیم به ساخت کلیسا بیت اللحم گرفت.

سازنده کلیسای بیت‌اللحم خواجه پطرس ولیجانیان بازرگان معروف دوره صفویه بوده است

همچنین روایت دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه پطرس وصیت کرده بود قلب وی را در جلفا به خاک بسپارند. پس از مرگ او در هند، برای عمل به وصیت وی، این کلیسا در جلفا ساخته شد. تصویر بانی کلیسا بر دیوار کلیسا نقش شده و امروزه قابل‌مشاهده است.

شاهکار کلیساهای خیره‌کننده در قلب اصفهان

نحوه دسترسی به کلیسای بیت‌اللحم

آدرس: اصفهان، خیابان نظر شرقی، میدان بزرگ جلفا

برای بازدید از این کلیسا بهتر است از تاکسی یا ماشین شخصی استفاده کنید.

شاهکار کلیساهای خیره‌کننده در قلب اصفهان

ساعت و هزینه بازدید از کلیسای بیت‌اللحم

زمان بازدید از کلیسای بیت اللحم همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا۱۷:۳۰ عصر امکان‌پذیر است اما با توجه به اینکه کلیسا هنوز فعال است، باید تعطیلات و مراسم‌های مذهبی ارمنیان را بر اساس تقویم میلادی در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از کلیسای بیت اللحم برای اتباع ایرانی ۱۲ هزار تومان است.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لونا IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    درود بر عیسی بن مریم الماهان و حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلام بر حسین شهید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید