۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55394335

ما در این مقاله برترین بازار صنایع دستی یزد و قابلیت ها و ویژگی های آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار صنایع دستی یزد

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر یزد از نظر صنایع دستی جزو برترین شهر های کشور محسوب می شود. این شهر از گذشته تا به امروز همواره کارگاه ها و تولیدی بسیاری داشته است که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت میکردند. به همین دلیل امروزه بخش عمده ای از سوغات یزد شامل صنایع دستی این منطقه می شود. ما در این مقاله تعدادی از بهترین بازار صنایع دستی یزد را به شما معرفی می کنم تا اگر قصد تهیه این محصولات با ارزش را دارید، بتوانید به راحتی آن ها را خریداری نمایید. در نتیجه به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بازار صنایع دستی یزد :

بازار تبریزیان :

بازار تبریزیان بی شک یکی از برترین بازار صنایع دستی یزد می باشد که جزو بازار های تاریخی این شهر نیز محسوب می گردد. قدمت بازار تبریزیان به زمان حکومت قاجار باز می گردد. به همین دلیل در حال حاضر شما می توانید معماری خاص و منحصر به فرد متعلق به آن دوران را در این بازار بی نظیر مشاهده فرمایید. بازار تبریزیان شهر یزد یک انتخاب بسیار ایده آل برای خرید صنایع دستی می باشد زیر اغلب واحد های این بازار به فروش این صنایع مشغول هستند. همچنین شما می توانید علاوه بر خرید محصولات مورد نظر خود از معماری، در های تاریخی و ... موجود در بازار نیز لذت ببرید. بازار تبریزیان از نظر معماری در کنار بازار خان قرار گرفته و جزو زیبا ترین بازار های تاریخی شهر یزد محسوب می گردد.

بازار زرگری یزد :

بسیاری از شهر های تاریخی کشور نظیر اصفهان، تبریز و ... دارای بازار زرگری می باشند و شهر یزد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بازار زرگری در واقع جزو بازار صنایع دستی یزد محسوب میگردد که قدمت آن به قرن های ۱۲ و ۱۳ هجری قمری باز می گردد. بسیاری از گردشگرانی که به شهر یزد سفر میکنند از این بازار علاوه بر خرید صنایع دستی ، به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده میکنند. بازار زرگری یزد دارای فضای سنتی زیبا و معماری بی نظیری میباشد که می تواند نظر اغلب توریستان و گردشگران را به خود جلب کند.

بازار صنایع دستی یزد

بازار صنایع دستی یزد

بازار حاجی قنبر :

بازار حاجی قنبر یکی دیگر از شناخته شده ترین بازار صنایع دستی یزد می باشد. این بازار تاریخی توسط شخصی به نام نظام الدین خواجه قنبر جهانشاهی بنا گردیده است. قدیمی ترین بخش این بازار سنتی، مجموعه امیر چخماق می باشد که قدمات آن به حدود قرن ۹ هجری قمری باز می گردد. این بازار در گذشته با هدف رونق دادن به فروش فرش سنتی شهر یزد و صنایع دستی آن بنا نهاده شده است. به همین دلیل امروزه از بازار حاجی قنبر به عنوان یکی از برترین انتخاب های ممکن برای خرید صنایع دستی یاد می شود.

بازار خان :

بسیاری از توریستان و گردشگرانی که به شهر یزد سفر می کنند از بازار خان به عنوان زیباترین بازار سنتی این شهر یاد می کنند. قدمت بازار خان به زمان حکومت قاجار و ناصرالدین شاه باز می گردد. سازنده ی این بنای تاریخی ( محمد تقی بافقی ) از ظرافت و دقت بسیار بالایی برای ساخت این بنا استفاده کرده است. به همین دلیل امروزه بازار خان را در لیست زیباترین بازار صنایع دستی یزد قرار می دهند. در حال حاضر شما می توانید با مراجعه به این بازار تاریخی و زیبا اغلب سوغات و صنایع دستی یزد را پیدا و خریداری نمایید. لازم ذکر است که این بازار تاریخی از گذشته تا به امروز رونق خود را حفظ کرده و جزو مراکز خرید شلوغ یزد محسوب میگردد.

پاساژ کویتی ها :

یکی از مشهور ترین مراکز خرید شهر یزد، پاساژ کویتی ها می باشد. پاساژ کویتی ها یکی از مراکز خرید شناخته شده ی شهر یزد است که شما می توانید انواع وسایل و کالا های مورد نیاز خود نظیر، صنایع دستی، لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... را از آن تهیه فرمایید. این مرکز خرید به دلیل ارائه کالا های متنوع و با قیمت مناسب مشهور می باشد و علاوه بر توریستان و گردشگران، مردمان بومی و محلی بسیاری را نیز به خود جلب می کند. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر تاریخی یزد، تجربه بازدید از پاساژ کویتی های این شهر را از دست ندهید.

بازار صنایع دستی یزد

بازار صنایع دستی یزد

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، شهر یزد یکی از قطب های گردشگری و زیبا ترین شهر های کشور می باشد. به همین دلیل امروزه بازار صنایع دستی یزد بسیار گسترش یافته و مراکز خرید متعددی در حوزه فروش این محصولات در شهر یزد فعالیت می کنند. از مراکز خرید نوین، بزرگ و شناخته شده ی شهر یزد که می توانید برای صنایع دستی از آنها استفاده کنید می توان به مجتمع تجاری ستاره یزد، مجتمع تجاری آریا و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات مناسبی در زمینه بازار صنایع دستی یزد به دست آورده باشید و در هنگام سفر به شهر تاریخی یزد از آن ها استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید