استان اصفهان یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های خاص خود را دارد. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر که محبوبیت زیادی دارد پارک کوهستانی صفه می‌باشد.

صفه ؛ محبوب‌ترین پارک کوهستانی اصفهان

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک کوهستانی صفه از مناطق گردشگری و جاهای دیدنی اصفهان است. کوه صفه با ارتفاع ۲۲۵۷ متر، از کوه‌های سلسله جبال زاگرس محسوب می‌شود و در منتهی‌الیه جنوب جغرافیایی اصفهان قرار دارد. از این کوه و پارک پیرامون آن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان یاد می‌کنند و صبح‌های جمعه میزبان خیل عظیمی از دوستداران طبیعت و مخصوصا جوانان می‌شود.

صفه ؛ محبوب‌ترین پارک کوهستانی اصفهان

همچنین منظره شهر اصفهان از دامنه و بالای این کوه بسیار دیدنی است. تنگه گردنه باد نیز از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به‌شمار می‌رود. سالن بولینگ با مساحت حدود ۱۰۰۰ متر مربع، باغ‌وحش، شهربازی، تله کابین، چشمه‌ها و غارها در کنار رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی و مدرن از امکانات تفریحی این پارک هستند. یکی از ویژگی‌های مهم کوهستان صفه وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است که برای کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ‌نوردی مناسب هستند.

صفه ؛ محبوب‌ترین پارک کوهستانی اصفهان

ویژگی تاریخی کوه صفه

کوه صفه اصفهان از دامنه کوهی که سرچشمه ی چشمه خاچیک بوده و سنگ کوه را از خاک جدا می کند شروع شده و در پایان با فضایی سنگی صاف به پایان می رسد. به همین دلیل به آن کوه صفه می گویند.

بر طبق برخی شواهد تاریخی، کوه صفه از دیرباز مکانی برای پناهگاه مردم بوده است. کوه صفه دارای قلعه ای است که معماری آن به سبک قلعه های دوره ساسانی می باشد. در کناره های کوه صفه حفره هایی سنگی قرار گرفته اند که به استودان های زرتشتی تشبیه می شوند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید