محمد شیاع السودانی مامور تشکیل کابینه عراق، اولین پیام را به کشورهای دوست و برادر صادر کرد و عنوان کرد: پیام ما به کشورهای دوست و برادر پیام همکاری و تفاهم است.

«محمد شیاع السودانی» در اولین پیام خود چه گفت؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مامور تشکیل کابینه عراق در سخنرانی خود گفت که پیام دولت وی به کشورهای دوست برادر، پیام همکاری و تفاهم و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حق حاکمیت است.

«محمد شیاع السودانی» مامور تشکیل کابینه عراق پس از آنکه از سوی «عبداللطیف محمد جمال رشید» رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شد به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود گفت: «کابینه من شامل افراد شایسته، پاک و قادر به انجام مسئولیت خواهد بود».

السودانی اضافه کرد: «باعث افتخار من است که این مسئولیت را قبول کنم و با فداکاری و صداقت در راستای مقابله با مشکلات و بحران‌ها عمل خواهم کرد».

وی با تاکید بر حل اختلافات میان بغداد و اربیل گفت: «از تمامی گروه‌های سیاسی برای حمایت‌های گسترده خود در اطمینان به من برای تشکیل کابینه جدید کمال قدردانی را دارم».

مامور تشکیل کابینه عراق گفت: «برنامه‌های دولت ما امیدوارانه و واقعی خواهد بود و بر اساس قانون اساسی رفتار خواهیم کرد».

السودانی گفت: «هم اکنون زمان اعمال حاکمیت دولت و جلوگیری از انتشار سلاح بی ضابطه با همه نام‌هایی که دارد، فرا رسیده است».

وی اضافه کرد: «پیام ما به کشورهای دوست و برادر، پیام همکاری، تفاهم و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حق حاکمیت است».

پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، امروز پنجشنبه سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزار شد.

این جلسه در پارلمان با حضور ۲۶۹ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، برگزار شد. اما در زمان رأی‌گیری، شمار رأی دهندگان ۲۷۷ نفر اعلام شد.

پس از شمارش کلیه آراء اخذ شده در دور دوم رأی‌گیری در پارلمان عراق، عبداللطیف رشید موفق شد ۱۶۲ رای را به خود اختصاص دهد و توانست برهم صالح را با ۹۹ رای از دور رقابت خارج کند و رسما رئیس جمهور عراق شود.

پس از آن، عبداللطیف رشید رئیس جمهور جدید عراق، محمد شیاع السودانی را مأمور تشکیل کابینه این کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید