هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفت: تمام لوایح و قوانین وزارت‌خانه‌ها و قوانین و احکامی که «غیرشرعی و غیراسلامی» باشند، لغو خواهد شد.

 طالبان تمام اصول غیراسلامی از وزارت‌خانه‌ها لغو می‌کند
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در یک پیام صوتی که از او منتشر شده، می‌گوید تمام لوایح و قوانین وزارت‌خانه‌ها که در بیست سال گذشته ساخته شده را با جمعی از روحانیان بررسی خواهد کرد و قوانین و احکامی که «غیرشرعی و غیراسلامی» باشند، لغو خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، گفته شده این پیام صوتی منتسب به رهبر طالبان که از سوی یک سخنگوی طالبان و همچنین افراد نزدیک به مقام‌های طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تازه‌ترین اظهارات اوست.

رهبر طالبان در این پیام صوتی می‌گوید: امیدواریم که در آینده یک نظام صد در صد اسلامی داشته باشیم... به شما اطمینان می‌دهم، قوانین و اصول و لوایح تمام وزارت‌هایی را که در بیست سال گذشته در دوران کرزای و اشرف غنی ساخته شده‌اند، در اختیار علما (روحانیان) قرار می‌دهیم که از نظر بگذرانند. آن مواردی که شرعی نباشد، به نفع مردم نباشد و احکام ظالمانه باشد، آن را لغو می‌کنیم. نظام خالص شرعی می‌سازیم. در این راستا کارهایی در جریان است و کارهایی انجام شده است. موارد زیادی است که غیراسلامی و غیر شرعی است و در حال حذف شدن است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید