برخی از بهترین سواحل کلمبیا را در پارک طبیعی ملی حفاظت‌شده تایرونا، که به‌خاطر خلیج‌های سایه‌دار نخل‌ها و تالاب‌های ساحلی شفافش معروف است، خواهید یافت.

مناظری شگفت آور در کلمبیا + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تمام ایدههای منسوخ شده خود مانند جنگهای مواد مخدر و گانگسترها را کنار بگذارید و سپس خواهید دید که کلمبیا کشوری است که بهسرعت بهسوی آیندهای صلح آمیزتر و مرفهتر میشتابد.

در این سرزمین با قله‌های پوشیده از برف آند، جنگل‌های استوایی آمازون، سواحل فیروزه‌ای کارائیب و دو بیابان آفتاب‌زده روبرو خواهید شد. همچنین در مکان‌های میانی کشور، جاذبه‌های دیدنی زیادی خواهید دید.

مهمتر از همه، مهماننوازی معروف کلمبیاییها بدون شک شما را جذب خواهد کرد.

در ادامه با فهرست برترین جاذبههای کلمبیا بهترین مکانها را برای بازدید بررسی کنید.

  1. مدلین

مناظری شگفت آور در کلمبیا + عکس

بوگوتا ممکن است پایتخت کلمبیا باشد، اما شهر کوچکتر و قابل مدیریت‌تر مدلین قلب بازدیدکنندگان را تسخیر میکند. مدلین در اوایل دهه ۱۹۹۰ خطرناک‌ترین شهر جهان لقب گرفت، اما ربع قرن بعد، این شهر شهرت خود را برای چیزی کاملا متفاوت به دست آورد: نوآوری.

این شهر دارای تله‌کابین‌هایی است که سکونتگاه‌ها را در تپه‌هایش به یک سیستم متروی مدرن در دره پایین، کمربند سبز از ”پارک‌های زیست‌محیطی“ سرسبز و کتابخانه‌ها و مراکز اجتماعی چشمگیر در برخی از فقیرترین محله‌ها متصل می‌کنند.

یک روز عالی برای گشت و گذار در مدلین ممکن است در محله قدیمی در پلازا شروع شود، جایی که مجموعه‌ای از ۲۳ مجسمه زیبا را خواهید دید که توسط هنرمند محبوب کلمبیایی فرناندو بوترو اهدا شده است. در مجاورت میدان، موزه آنتیوکیا و کاخ فرهنگی برجسته رافائل اوریبه قرار دارد. سپس با سوار شدن بر سیستم پلهبرقی شیک به سمت تپه‌های بالای شهر بروید تا خانه‌های رنگارنگ این محله و نقاشی‌های دیواری خیابانی را کاوش کنید.

  1. لتیسیا

مناظری شگفت آور در کلمبیا + عکس

آمازون را تصور کنید و کلمبیا ممکن است اولین کشوری نباشد که به ذهنتان خطور میکند. حدود یک سوم این کشور در جنگلهای انبوه (و اغلب غیرقابل نفوذ) آن پوشیده شده است. پایتخت حوضه وسیع آمازون، شهر کوچک مرزی لتیسیا است که در امتداد سواحل رودخانه قدرتمند آمازون قرار دارد، درست در جایی که کلمبیا در برابر برزیل و پرو قرار گرفته است.

لتیسیا پایگاهی عالی برای اکوتوریسم، گشت و گذار در حیاتوحش یا پیادهروی در آمازون برای آشنایی با قبایل بومی است که این منطقه را خانه مینامند. تنها راه رسیدن به اینجا با هواپیما از بوگوتا است.

  1. پارک طبیعی ملی تایرونا

مناظری شگفت آور در کلمبیا + عکس

برخی از بهترین سواحل کلمبیا را در پارک طبیعی ملی حفاظت‌شده تایرونا، که به‌خاطر خلیج‌های سایه‌دار نخل‌ها و تالاب‌های ساحلی شفافش معروف است، خواهید یافت. بیشتر سواحل در مقابل کوه‌های دراماتیک سیرا نوادا د سانتا مارتا قرار گرفته‌اند که تپه‌های جنگلی آن یک سفر عالی را در هر تعطیلات ساحلی ایجاد می‌کنند.

تایرونا همچنین مکانی فوق‌العاده برای غواصی در مناطق حفاظت‌شده نزدیک ساحل است. اگرچه این سواحل دور افتاده، اما دقیقا یک راز نیستند، بنابراین بهتر است در ماههای خلوت (فوریه تا نوامبر) برای جلوگیری از ازدحام جمعیت از آن بازدید کنید.

  1. جزیره پروویدنسیا

مناظری شگفت آور در کلمبیا + عکس

این جزیره عجیب کارائیب بسیاری از بازدیدکنندگانی را که برای اولین بار از این مکان بازدید میکنند گیج می کند. این جزیره به نیکاراگوئه بسیار نزدیکتر از کلمبیا است. ساکنان این جزیره اسپانیایی صحبت نمیکنند، بلکه به زبان انگلیسی کریول صحبت میکنند. البته وقتی در خیرهکنندهترین سواحل زیر پرچم کلمبیا آفتاب میگیرید، هیچکدام از اینها واقعا اهمیتی ندارد.

این جزیره منزوی تحت حفاظت یونسکو است که در آن برخی از بزرگترین تنوع زیستی دریایی جهان در انتظار کاوش هستند.

در این جزیره بزرگترین مجموعه از کلبهها و هتلها را در دهکده کوچک آگوادولسه در ساحل غربی خیرهکننده جزیره خواهید یافت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید