در جریان اظهارات اخیر « کاستبایف» سرپرست سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان علیه تاجیکستان «ارلان عبدیلدایف» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری قرقیزستان به تاجیکستان احضار شد.

سفیر قرقیزستان به تاجیکستان احضار شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رسمی تاجیکستان «خاور»، این اقدام به دنبال اظهارات اخیر « کاستبایف» سرپرست سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان علیه تاجیکستان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، تاجیکستان به اظهارات اخیر دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قرقیزستان واکنش نشان داده است و آنها را به عنوان نمادی از تخریب فرهنگ سیاسی و عدم وجود اخلاق دیپلماتیک اولیه توصیف کرده است.

در این یادداشت اعتراضی آمده است: اظهارات نماینده رسمی وزارت امور خارجه قرقیزستان تلاشی ناشیانه برای تحمیل یک ایده نادرست در خصوص دلایل واقعی حمله مسلحانه قرقیزستان به تاجیکستان است.

این یادداشت می افزاید: نظرات فریبکارانه اخیر با ماهیت پروتکل های امضا شده توسط طرفین در تاریخهای 19 و 25 سپتامبر مطابقت ندارد.

همچنین از سفیر قزقیزستان خواسته شده است تعامل بیشتری با هدف جلوگیری از گسترش اظهارات گمراه کننده در فضای اطلاع رسانی میان دو کشور انجام دهد.

تشدید تنش جدید در روابط قرقیزستان و تاجیکستان در تاریخ ۱۶-۱۴ سپتامبر اتفاق افتاد . این تشدید تنش یکی از شدیدترین و خونبارترین درگیری در کل تاریخ این مناقشه ها بود و منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر از هر دو طرف و همچنین جابجایی ۱۴۰ هزار نفر شهروند غیر نظامی قرقیزستان از منطقه مناقشه شد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید