۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55389366

رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه سفر به آمریکا با شخصیت‌های یهودی از جمله رئیس کنگره جهانی یهودیان گفت و گو کرد.

دیدار اردوغان با یهودیان در نیویورک

به گزارش سلام نو به نقل از فارس،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در نیویورک با «رانلد لودر» رئیس کنگره جهانی یهودیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش روزنامه «زمان»، این دیدار و گفت‌وگو در حاشیه سفر وی به ایالات متحده برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

اردوغان در بخش‌های دیگری از فعالیت‌های خود در خانه ترکیه در نیویورک، با نمایندگانی از سازمان‌های جامعه یهودیان آمریکا از جمله «مالکوم هونلین» نائب رئیس کنفرانس آمریکایی رؤسای سازمان‌های یهودی و «جدعون تایلور» رئیس شورای روابط جامعه یهودی در شهر نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاوه بر این‌ها، اردوغان با «جک روزین» رئیس بنیاد تفاهم قومی، جک روزین، «آبراهام فاکسمن» مدیر بازنشسته مجمع ضد انکار، «ویلیام داروف» رئیس کنفرانس مدیران ارشد سازمان‌های یهودی آمریکا و همچنین روسای یهودیان ترکیه جامعه دیدار کرد.

اردوغان شب گذشته (دوشنبه) طی نشستی با سران یک گروه یهودی در نیویورک، گفته بود که از چند وقت پیش سفری را به فلسطین اشغالی با هدف دیدار با مقامات صهیونیست برنامه‌ریزی کرده است.

خبرگزاری «جوئیش تلگرافیک» نیز گزارش داده بود که وی در دیدار با سران «سازمان یهودیان آمریکا» مدعی شده که صهیونیست‌ستیزی، «جنایتی علیه بشریت» است که باید هرچه سریع‌تر متوقف شده و پایان یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور ترکیه می‌خواهد از گروه‌های یهودی برای تحت فشار قرار دادن افکار عمومی آمریکا درباره دسترسی ترکیه به تسهیلاتی در معاملات تسلیحاتی استفاده کند. با این حال گفته می‌شود که برنامه دیدارهای اردوغان با شخصیت‌های یهودی در نیویورک بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید