۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 55388763

جزیره کیش از مناطق پر بازدید ایران است و برای بازدید از آن خوب است بدانیم چگونه از بندرعباس به کیش برویم.

چگونه از بندرعباس به کیش برویم

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه آزاد کیش مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است و "چگونه از بندرعباس به کیش برویم" سؤال مهمی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. کیش مقصد بی‌نظیری برای بسیاری از گردشگران خارجی و مسافران داخلی به شمار می‌آید چرا که نه تنها دارای طبیعت دیدنی و تفریحات جذاب آبی و غیرآبی است بلکه برای استراحت و خرید نیز مطلوب است. تعداد زیادی از مسافران این نقطه جذاب در جنوب ایران برای سفر به آن به بندرعباس می‌روند از این رو با هم نحوه و روش‌های رفتن به کیش از بندرعباس را مروری داشته باشیم.

طریقه رفتن از بندرعباس به کیش با پرواز

برای اینکه بدانیم چگونه از بندرعباس به کیش برویم، نیاز است تا یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها را بررسی کنیم. با توجه به اینکه بندرعباس و جزیره کیش هر دو دارای فرودگاه هستند، گزینه پرواز و سفر با هواپیما به کیش از طریق بندرعباس گزینه رضایت‌بخش و خوبی محسوب می‌شود چرا که با در نظر گرفتن مسافت هوایی بین این دو نقطه جذاب که ۲۳۴ کیلومتر است، با وجود شرایط آب و هوایی مساعد تنها به ۵۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان نیاز است و همین این جابه‌جایی را آسوده می‌کند. لازم به ذکر است قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد و خوب است برای پرواز بندرعباس- کیش مبلغی حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان در نظر بگیرید.

چگونه از بندرعباس به کیش برویم
پرواز از بندرعباس به کیش

سفر از بندرعباس به کیش با شناور

در راستای اینکه چگونه از بندرعباس به کیش برویم خوب است مسیرهای زمینی را نیز بررسی کنیم و اطلاعات کاملی برای این سفر جذاب به دست بیاوریم. شماری از مسافرانی که با اتوبوس، ماشین شخصی و قطار به بندرعباس می‌روند و قصد دیدن جزیره زیبا کیش و آب‌های خروشان خلیج همیشه فارس را دارند، تمایل دارند برای رسیدن به کیش هم‌چنان به صورت زمینی به حرکت خود ادامه دهند از این رو تنها گزینه پیشِ روی سفر دریایی به وسیله شناورهای مسافربری و حمل خودرو است.

برای جابه‌جایی از بندرعباس به کیش سه بندر لنگه، چارک و آفتاب وجود دارد که امکان رفتن به کیش را با خودرو شخصی نیز فراهم می‌کنند. بندر لنگه تا جزیره کیش ۹۳ کیلومتر فاصله دارد و زمان مورد نیاز برای طی کردن این مسافت با شناور حمل خودرو (لندینگ کرافت) و مسافر ۴ ساعت است، این در حالی است که از بندر چارک تا کیش که فاصله ۳۲ کیلومتری دارند به ۲.۵ ساعت زمان و در نهایت طی کردن فاصله ۱۸ کیلومتری از بندر آفتاب به کیش ۱ ساعت زمان مورد نیاز است.

نکته جالب توجه برای اینکه بدانیم چگونه از بندرعباس به کیش برویم، این است که تمام زمان‌هایی که در بالا ذکر شد حدودا نصف می‌شود در صورتیکه با شناور مسافربری به جزیره کیش سفر کنیم. خوب است در جریان باشیم که با توجه به اینکه شناورهای بندر چارک از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر، هر دو ساعت سرویس‌دهی می‌کنند و این بندر فاصله معقولی تا جزیره کیش دارد، چه بسا گزینه مناسب‌تری برای این سفر دریایی و جابه‌جایی از بندرعباس تا کیش باشد و با برنامه‌ریزی بشود بدون معطلی از چارک به کیش رفت.

چگونه از بندرعباس به کیش برویم
لندینگ کرافت از بندرعباس به کیش

نکات حائز اهمیت برای سفر دریایی از بندرعباس به کیش

سفر دریایی از بندرعباس به کیش چه به همراه ماشین شخصی باشد و چه بدون وسیله نیاز به رعایت چند نکته است که بسیار توصیه می‌شود:

  • همراه داشتن کارت شناسایی، کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه رانندگی
  • همراه داشتن برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی تا زمان برگشت
  • پر بودن باک خودرو قبل از ورود به شناور (امکان شلوغی جایگاه‌های سوخت و کمبود بنزین در پیک‌ها وجود دارد)
  • پرهیز از دویدن و خم شدن به سوی آب در طول پیمودن مسیر با کشتی
  • خوردن قرص ضد تهوع برای پیشگیری از دریازدگی
  • مراقبت از کودکان خود در طی سفر دریایی
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید