در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های اسکاتلند، سفر خود را به برخی از بهترین مکان‌های دیدنی در بریتانیا برنامه‌ریزی کنید.

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: وقتی به اسکاتلند فکر میکنید، احتمالا تصاویری از کوه‌نوردان، بادبانی، قلعه‌های زیبا، گلف، مناظر باشکوه و گاوهای پشمالو به ذهنتان خطور می‌کند. همه این‌ها تنها بخشی از رمز و رازهای این کشور منحصربه‌فرد است.

شما می‌توانید اسکاتلند را با قایق، پیاده در امتداد مسیرهای آن، با قطارهای خوش‌منظره، یا گشت‌وگذار با ماشین بگردید و هرکدام تجربه‌های فراموش‌نشدنی را به همراه خواهند داشت. تاریخ در همه‌جا وجود دارد زیرا ماجراجویی‌های گشت‌وگذار شما را به قلعه‌ها و میدان‌های جنگ افسانه‌ای می‌برد که قبیله‌ها در آن می‌جنگیدند. در این مکان‌ها می‌توانید ردپای پادشاهان و ملکه‌های افسانه‌ای را دنبال ‌کنید، یا مسیرهای ادبی را دنبال ‌کنید که توسط رابی برنز و سر والتر اسکات آغاز شده است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های اسکاتلند، سفر خود را به برخی از بهترین مکان‌های دیدنی در بریتانیا برنامه‌ریزی کنید.

دریاچه لوموند

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسکاتلند + عکس

دریاچه لوموند در فاصله کوتاهی از شمال غربی گلاسکو، بزرگ‌ترین دریاچه بریتانیا است. به گفته نویسنده اسکاتلندی والتر اسکات، این دریاچه همچنین ˮملکه دریاچه‌های اسکاتلند“ است. این دریاچه با داشتن قزل‌آلا، ماهی آزاد و ماهی سفید برای ماهیگیران جذاب است. این گوشه زیبا از اسکاتلند با داشتن ورزش‌های آبی و فضای باز فراوان برای کوهنوردان، یک سفر روزانه عالی از شهر برای گردشگران می‌سازد.

سفرهای با قایق از کارهای پرطرفدار دریاچه لوموند هستند، مانند گردش‌های کنار دریاچه و سفرهای طولانی‌تر به سمت بن لوموند باشکوه (۳۱۹۲ فوت)، با مناظر تماشایی آن در سراسر پارک ملی تروساخ.

جدیدترین جاذبه‌ای که در اینجا اضافه شده است، یک مرکز خرید عالی با فروش صنایع‌دستی محلی، بازار کشاورزان، رستوران‌ها و اجاره دوچرخه و قایق است.

کروز دریاچه نس و کانال کالدونین

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسکاتلند + عکس

دریاچه نس بخشی از یک آبراه است که سواحل شرقی و غربی اسکاتلند را به هم متصل می‌کند. این دریاچه و سه دریاچه دیگر توسط کانال کالدونین به یکدیگر متصل می‌شوند، که می‌توانید در سفرهای کوتاه یا در یک سفر شش‌ساعته از یک سر به سر دیگر، از طریق قفل‌های کانال که سطوح مختلف آب را تنظیم می‌کنند، از آن عبور کنید.

کانال و هر یک از دریاچه‌ها توسط برخی از زیباترین مناظر کوهستانی احاطه شده‌اند. مرکز بسیاری از اسطوره‌های باستانی، قلعه قرن دوازدهمی حدود ۵۰۰ سال بعد قربانی آتش‌سوزی شد.

دستیابی به بهترین مناظر قلعه از راه آب است و می‌توانید با قایق به آنجا برسید یا در یک سفر دریایی در دریاچه نس از کنار آن عبور کنید.

قایق تفریحی سلطنتی بریتانیا، ادینبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسکاتلند + عکس

برای بیش از ۴۰ سال قایق تفریحی سلطنتی بریتانیا یک اقامتگاه سلطنتی شناور بود که بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ مایل را در سراسر جهان طی کرد. با گشت‌وگذار در این قایق می‌توانید نگاهی اجمالی به زندگی خانواده سلطنتی، مهمانان آن‌ها و خدمه داشته باشید، درحالی‌که پنج عرشه اصلی بریتانیا را با یک تور صوتی، بازدید از پل، آپارتمان‌های ایالتی و اتاق‌های خواب سلطنتی، محله خدمه و موتورخانه بررسی می‌کنید.

همچنین هتل فینگال که به‌تازگی در سال ۲۰۱۹ به این جاذبه اضافه شده است، اقامتگاه‌های لوکسی را ارائه می‌دهد که در یک فانوس دریایی سابق واقع در کنار قایق تفریحی سلطنتی قرار گرفته است.

قلعه استرلینگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسکاتلند + عکس

قلعه استرلینگ یکی از بهترین بناهای حفظ‌شده دوره رنسانس در بریتانیا است. درحالی‌که برخی از سازه‌های قدیمی آن هنوز پابرجا هستند، سالن‌ها و اتاق‌های بزرگ قلعه با دقت بازسازی شده‌اند و به‌ظاهر قرن ۱۵۰۰ خود مبله شده‌اند.

استرلینگ در موقعیت ایدهآل بین ادینبورگ و گلاسکو، به دلیل نبرد بانوکبرن که شاهد شکست رابرت بروس مهاجمان انگلیسی در سال ۱۳۱۴ بود، و همچنین نبرد پل استرلینگ، پیروزی برای استقلال اسکاتلند توسط ویلیام والاس افسانه‌ای مشهور است. مرکز میراث باشکوه بانوکبرن نمایش‌ها و نمایشگاه‌های عالی در رابطه با این دوران مهم ارائه می‌دهد.

بین استرلینگ و پل آلن، بنای باشکوه والاس، یک برج ۲۴۶ پله‌ای تماشایی با چشم‌اندازهای باورنکردنی از منطقه قرار دارد. شما همچنین تعدادی از مصنوعات را خواهید دید که گفته می‌شود متعلق به خود والاس بزرگ است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید