در ادامه این کشور آسیای مرکزی را با لیست ما از بهترین مکان‌های دیدنی در قزاقستان کاوش کنید.

۴ نمونه از بهترین مکان‌های گردشگری در قزاقستان + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: قزاقستان که نهمین کشور بزرگ جهان است، گستره وسیعی از خاک آسیای مرکزی را پوشش می‌دهد. در این کشور می‌توان کوه‌های چشمگیر، دره‌ها و دریاچه‌های زیبایی یافت.

علی‌رغم وسعت، قزاقستان بسیار کم‌جمعیت است و شهرهای اصلی آلماتی و آستانه (پایتخت آن) اکثریت جمعیت آن را در خود جای داده است. قزاقستان به لطف ذخایر بزرگ نفت و گاز، ثروتمندترین کشور در منطقه است.

این کشور که اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود، دارای مناظر باورنکردنی فراوانی است که می‌توانید آن‌ها را ببینید. ازآنجایی‌که اغلب شما تنها خارجی در آنجا خواهید بود، مطمئنا طبیعت و مهمان‌نوازی مردم محلی را تجربه خواهید کرد، زیرا آن‌ها مایلند شگفتی‌های قزاقستان را با شما به اشتراک بگذارند.

در ادامه این کشور آسیای مرکزی را با لیست ما از بهترین مکان‌های دیدنی در قزاقستان کاوش کنید.

سنگ‌نگاره‌های تامگالی

۴ نمونه از بهترین مکان‌های گردشگری در قزاقستان + عکس

سنگ‌نگاره‌های تامگالی با به تصویر کشیدن صحنه‌های حماسی شکار، چهره‌های باشکوه و طیف گسترده‌ای از حیوانات و حیات‌وحش مختلف، جذاب هستند. به‌طور قابل‌توجهی بیش از 5000 مورد از آن‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

باوجود قدمت بسیاری از آن‌ها به عصر برنز، این مکان واقعا مکان ویژه‌ای برای بازدید است. کوه‌پیمایی در اطراف صخره‌های بسیار دیدنی دره برای یافتن سنگ‌نگاره‌ای که به‌خوبی حفظ و حکاکی شده است، احساس شگفت‌انگیزی است.

محوطه‌های آرام این دره که مدت‌ها یک مکان آیینی برای عشایر بوده است، مطمئنا اهمیت معنوی این مکان را نشان می‌دهد، و همراه با خود سنگ‌نگاره‌های چشمگیر و محیط زیبا آن باعث می‌شود بازدید از آلماتی ارزش یک سفر یک‌روزه را داشته باشد.

آرال

۴ نمونه از بهترین مکان‌های گردشگری در قزاقستان + عکس

دریای آرال که زمانی چهارمین منبع بزرگ آب شیرین در جهان بود، اکنون تنها نیمی از اندازه سابق خود آب دارد و تنها در سال‌های اخیر است که بهبودی نسبی در آن صورت گرفته است.

با توجه به همه این‌ها، شهر آرال مکانی جذاب برای بازدید است. بندر ماهیگیری سابق، که در سراسر اتحاد جماهیر شوروی به خاطر صیدهای بزرگش مشهور بود، اکنون در کنار بیابان بی‌پایان قرار دارد، زیرا آب‌های دریا مدت‌هاست در افق عقب‌نشینی کرده‌اند.

برای افرادی که علاقه‌مند به دیدن آنچه از دریای آرال باقی‌ مانده است، شهری به همین نام پایگاهی عالی برای بازدید از ˮیکی از بدترین بلایای زیست‌محیطی سیاره“ و کسب اطلاعات در مورد پروژه موفق دولتی است که به‌آرامی سطح آب را افزایش می‌دهد.

دره چارین کانیون

۴ نمونه از بهترین مکان‌های گردشگری در قزاقستان + عکس

چارین کانیون در جنوب شرقی قزاقستان به طرز شگفت‌انگیزی زیبا است و مطمئنا ارزش بازدید دارد. این دره که از میان صخره عبور می‌کند، حدود 90 کیلومتر طول دارد و عمق برخی از بخش‌ها به 300 متر می‌رسد.

دیوارهای گلگون و صخره‌های آن یادآور مناظر موجود در یوتا و آریزونا در ایالات‌متحده است. بسیاری از افرادی که از چارین کانیون بازدید می‌کنند می‌گویند که این دره به‌اندازه گرند کانیون که شهرت جهانی دارد تماشایی است.

قدم زدن در دره قلعه‌ها، چشمگیرترین بخش دره، مطمئنا یک تجربه باشکوه است زیرا دیوارهای عظیم آن بالای سر شما قرار دارند. ماجراجویان سرسخت می‌توانند در امتداد رودخانه پرسرعت شارین که از بخشی از آن می‌گذرد، قایقرانی کنند.

ترکستان

۴ نمونه از بهترین مکان‌های گردشگری در قزاقستان + عکس

ترکستان در جنوب قزاقستان که توسط صحرای قزاقستان احاطه شده است، شهری منحصربه‌فرد برای بازدید است که فرهنگ سنتی عشایری را با زندگی شهری ساکن ازبکستان درهم‌آمیخته است. این موضوع آن را به مکانی جذاب برای گردشگری تبدیل می‌کند.

نکته برجسته بدون شک، مقبره باشکوه قرن چهاردهمی کوژا احمد یاساوی است که به نظر می‌رسد بیشتر در یکی از شهرهای باستانی جاده ابریشم ازبکستان باشد تا قزاقستان.

این مقبره که توسط تیمور برای بزرگداشت شیخ بزرگ صوفی ساخته شده است، یکی از چشمگیرترین و مهم‌ترین مناظر تاریخی کشور است. علاوه بر این، جاذبه‌های اصلی که بازدیدکنندگان شهر از آن لذت می‌برند، خرابه‌های شهرهای باستانی اوترار و سائوران است که در صحرای اطراف قرار دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید