در جدول زیر جدیدترین قیمت تیبا، پراید، ساینا، کوییک و پژو پارس در بازار امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ آمده است و طبق این جدول قیمت ۲۰۶ تیپ پنج ۳۵۵ میلیون تومان است.

وادرات خودرو فقط یک خبردرمانی است / مردم نباید منتظر واردات خودرو به کشور باشند!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار چند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: با آزاد شدن واردات خودرو قیمت‌ خودروهای خارجی موجود در بازار چندان کاهشی نمی‌شود. زیرا قرار است خودروهای کمتر از ۲۰ هزار یورو وارد شود. در حالی که برخی از خودروهای خارجی مثل توسان یا سانتافه بیشتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند و جایگزینی در بازار ندارند.

اما فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو نظر متفاوتی در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها دارد. او افزود: اگر واردات آزاد شود، خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت همراه می‌شوند. اما بعید است که خودروهای خارجی امسال وارد کشور شوند.

البته کارشناسان دیگری در بحث واردات خوشبین نیستند و آن را تنها یک خبردرمانی می‌دانند.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: مردم نباید منتظر واردات خودرو به کشور باشند. این اخبار به عنوان آسپرین برای بازارها منتشر می‌شود و تنها جنبه خبردرمانی را دارند. زمانی هم که واردات آزاد بود، خودروهای وارداتی فقط به میزان پنج درصد تولید داخل وارد می‌شد. اکنون نیز که شش ماه نخست بازار گذشت و خبری از این طرح نشد. به نظر نمی‌رسد در شش ماه دوم سال نیز خبری از عملی شدن این طرح شود.

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، ساینا، کوییک و پژو پارس | ۲۰۶ تیپ پنج  ۳۵۵ میلیون تومان شد

مدرسه مدرسه مدرسه مدرسه مدرسه مدرسه مدرسه مدرسه
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید