۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 55387597

جزیره کیش یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری جنوب ایران برای غواصی است با ما همراه باشید تا بهترین ساحل کیش برای غواصی را معرفی کنیم.

بهترین ساحل کیش برای غواصی

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیش از اینکه بدانیم بهترین ساحل کیش برای غواصی کدام یک از ساحل‌های جذاب و دیدنی کیش است، مروری داشته باشیم به محل قرارگیری جزیره و شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی آن. منطقه آزاد کیش در شهرستان بندر لنگه استان بی‌بدیل هرمزگان واقع شده و همسایگی چشم‌نوازی با خلیج همیشه فارس دارد، همین امر سبب شده تا گردشگران زیادی از کشورهای اطراف و مسافران بسیاری از خاک ایران برای استراحت، خرید و تفریحات متنوع آبی و غیرآبی به این نقطه سفر کنند.

همان‌طور که پیدا است، کیش به عنوان یک مقصد گردشگری جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده و سالانه دو میلیون گردشگر به منطقه‌ای سفر می‌کنند که تنها ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت و ۹۱.۵ کیلومتر مربع وسعت دارد. جزیره کیش دارای اقلیم گرم و مرطوب و ساعات آفتابی در آن نسبت به دیگر جزیره‌های اطراف بیشتر است، میانگین دمای آن طی یک سال ۲۶.۶ درجه سلسیوس و میانگین رطوبت سالانه ۶۰ درصد است در نتیجه بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فصول سرد سال را برای سفر به این نقطه هیجان‌انگیز انتخاب می‌کنند.

جذاب‌ترین مکان‌ها برای غواصی در کیش

مهم است برای انتخاب بهترین ساحل کیش برای غواصی، سایت‌ها و سواحل مختلف را از نظر گذراند و اطلاعات مفیدی از آن‌ها به دست آورد تا با توجه به علاقه بهترین آن را برگزید. بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین و خواستنی‌ترین تفریحات و فعالیت‌های ممکن در خلیج فارس تجربه غواصی در آب‌های شفاف آن است، این تجربه در ساحل‌ها و سایت‌های مختلفی ارائه می‌شود و در انتخاب هر یک از آن‌ها خوب است تا به عمقی که دوست داریم کشف کنیم و همین‌طور به آبزیانی که از طریق غواصی امکان دیدن پیدا می‌کنیم توجه ویژه داشته باشیم.

بهترین ساحل کیش برای غواصی

در ادامه به ساحل مرجانی، ساحل سیمرغ، سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک، سایت ساترن کرک، سایت کلبه هور، سایت سمبارون، کشتی داما و کشتی یونانی پرداخته می‌شود چرا که ویژگی‌های هر یک از این‌ها خاص و منحصر به فرد است:

ساحل مرجانی: غواصی در این ساحل دیدن شقایق و عروسی دریایی را به ارمغان می‌آورد.

ساحل سیمرغ: این ساحل در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و به نحوی در امتداد دلفیناریوم، هتل سیمرغ و هتل مارینا پارک محسوب می‌شود و غواصی در آن انجام می‌پذیرد.

سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک: این سایت عمقی بین ۵ تا ۸ متر دارد و اکوسیستم آن غنی از آبزیانی نظیر اژدرماهی، ساردین، سفره ماهی، لاک‌پشت پشت سبز و پوزه عقابی، انواع لابستر و مرجان، هامور، باراکودا، تون، دلقک و ریف شارک و موری ایل است. برای رسیدن به این سایت جذاب نیاز است تا به مراکز غواصی کیش رفته تا به وسیله قایق‌هایی به این نقطه جذاب برسید.

سایت ساترن کرک: این سایت با عمق ۲۲ متری خود فاصله‌ای ۵ کیلومتری با جنوب کیش دارد و با وجود آب تند در جریان مختص غواص‌های حرفه‌ای است.

سایت کلبه هور: این سایت عمق متفاوتی دارد و بیشترین حالت به ۸ متر می‌رسد، در بخش جنوبی دارای غاری به طول ۵ متر است که امکان عبور از آن در زمان مد به صورت کامل فراهم می‌شود.

سایت سمبارون: این سایت عمقی بین ۱۰ تا ۱۲ متر دارد و برای رفت و برگشت به آن نیاز به اجاره قایق روزانه است چرا که ۱۰ کیلومتر با غرب جزیره فاصله دارد.

کشتی داما: یک سایت جذاب در نزدیکی این کشتی برای غواصی وجود دارد که طی غواصی می‌توان از پروانه کشتی همین‌طور آبزیانی مثل سرخو، اژدرماهی، خفاش‌ماهی و باراکودا بازدید کرد.

کشتی یونانی: این کشتی از جاذبه‌های مهم کیش به شمار می‌رود و می‌توان به عمق ۸ متری سطح آب رفت و پروانه به گل نشسته کشتی را تماشا کرد.

بهترین ساحل کیش برای غواصی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید