یکی از جاذبه‌های گردشگری که به لطف سفر سختی که برای رسیدن به اینجا لازم است برای مسافران فعال مناسب است، صخره منبر است. این صخره بااین‌وجود یکی از محبوب‌ترین مناظر گردشگری در نروژ است. همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در نروژ است.

۴ جاذبه گردشگری برتر جهان در نروژ + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: نروژ ترکیبی باورنکردنی از شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از شهر اسلو، پایتخت این کشور گرفته تا قله‌های کوهستانی پوشیده از برف بی‌پایان و آبدره‌های عمیق، مسافران در سرزمین آفتاب نیمه‌شب و شفق‌های شمالی خیره‌کننده، سرگرمی‌های مختلفی دارند.

حتی باوجود کوه‌های متعدد و خط ساحلی ناهموار نروژ، گشت‌وگذار در سراسر کشور به طرز شگفت‌آوری آسان است. درواقع سیستمهای حمل‌ونقل عمومی درجه‌یک کشور، برخی از بهترین فرصت‌های گشت‌وگذار را نیز ارائه می‌دهد، چه با راه‌آهن سفر کنید و چه با کشتی‌های ساحلی فوق‌العاده.

نروژ که یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان است، موزه‌ای جذاب برای تقریبا تمام جنبه‌های مهم تاریخ غنی فرهنگی و اجتماعی خود دارد. در این کشور جاذبه‌های جذابی را خواهید یافت که همه‌چیز را از وایکینگ‌ها گرفته تا دریانوردی و ماهیگیری و همچنین هنر و سرگرمی را پوشش می‌دهد.

نروژ از نظر مناظر دیدنی نیز غنی است. از آبدره‌های خیره‌کننده آن گرفته تا کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی آن، که بسیاری از آن‌ها به‌راحتی در دسترس گردشگران هستند، برخی از بهترین مکان‌ها را برای بازدید در اروپا برای ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز پیدا خواهید کرد.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری نروژ، سفرهای گشت‌وگذار خود را برنامه‌ریزی کنید.

صخره منبر (Preikestolen)

۴ جاذبه گردشگری برتر جهان در نروژ + عکس

یکی از جاذبه‌های گردشگری که به لطف سفر سختی که برای رسیدن به اینجا لازم است برای مسافران فعال مناسب است، صخره منبر است. این صخره بااین‌وجود یکی از محبوب‌ترین مناظر گردشگری در نروژ است. همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در نروژ است.

این مقصد که در نزدیکی استاوانگر واقع شده است، نیاز به سواری با کشتی و اتوبوس دارد و به دنبال آن دو ساعت پیاده‌روی در سربالایی دارد. اما به‌محض اینکه به صخره‌ای کاملا مسطح که بیش از ۶۰۰ متر بالای آب قرار دارد برسید، مناظری باورنکردنی خواهید یافت.

شهر قطب شمال نروژ: ترومسو

۴ جاذبه گردشگری برتر جهان در نروژ + عکس

ترومسو در ۳۴۹ کیلومتری شمال دایره قطب شمال به دلیل نقش مهمش به‌عنوان پایگاه بسیاری از اکتشافات اصلی قطب شمال، از اواسط دهه ۱۸۰۰ شناخته شده است. منطقه ترومسو برای اولین بار در قرن سیزدهم به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری مستقر شد و از آن زمان تاکنون این صنعت، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی در اینجا بوده است و به جذابیت دریایی این منطقه کمک کرده است.

همچنین به دلیل موقعیت شمالی خود، ترومسو یکی از مقاصد برتر در جهان برای دیدن شفق‌های شمالی زیبا است. گردشگران جاذبه‌های متعددی را پیدا خواهند کرد که این پدیده را توضیح داده و کشف می‌کنند، ازجمله پولاریا، شمالی‌ترین آکواریوم جهان و موزه قطبی، با نمایشگاه‌های جالبش در مورد اکتشاف قطب شمال.

جزایر لوفوتن

۴ جاذبه گردشگری برتر جهان در نروژ + عکس

جزایر باشکوه لوفوتن مجمع‌الجزایری را در سواحل شمال غربی نروژ تشکیل می‌دهند و یک مقصد گردشگری محبوب برای نروژی‌ها و خارجی‌ها هستند. به لطف گلف استریم، آب‌وهوای اینجا باوجود قرار گرفتن در دایره قطب شمال مطبوع و ملایم است.

گردشگران برای لذت بردن از سواحل، کاوش در دهکده‌های ماهیگیری سنتی و همچنین برای کایاک سواری و پیاده‌روی به اینجا می‌آیند. بسیاری نیز به اینجا می‌آیند تا مجموعه متنوعی از حیات‌وحش ازجمله عقاب، گوزن و همچنین نهنگ‌ها را ببینند. این جزایر همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق شمالی هستند.

در این جزایر جاذبه‌ها و چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. بزرگ‌ترین شهر جزایر لوفوتن، سولوور، در سواحل جنوبی جزیره آستوگوی واقع شده است و به‌راحتی با کشتی از سرزمین اصلی قابل‌دسترسی است. در اینجا، موزه یادبود جنگ لوفوتن با مجموعه‌ای از مصنوعات جنگ جهانی دوم و منحصربه‌فرد جادویی یخ را خواهید دید که مجسمه‌های یخی را به نمایش می‌گذارد که زندگی محلی را به تصویر می‌کشد.

شبه‌جزیره بیگدوی، اسلو

۴ جاذبه گردشگری برتر جهان در نروژ + عکس

شبه‌جزیره بیگدوی اسلو منطقهای است که در چهار مایلی غرب شهر قرار دارد و با ماشین یا وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی قابل‌دسترسی است. این مکان چندین مورد از برترین جاذبه‌های توریستی اسلو را در خود جای داده است و همچنین به خاطر فضاهای طبیعی بسیاری ازجمله سواحل، پارک‌ها و جنگل‌ها شناخته شده است.

در میان موزه‌های متعددش، شبه‌جزیره بیگدوی مرکز مطالعات هولوکاست و اقلیت‌های مذهبی در نروژ واقع در ویلا گراند است. یکی دیگر از موزه‌های برتر موزه فرام است که کشتی‌های فرام را در خود جای داده است که به خاطر سفرهای قطبی‌اش شناخته می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید