از آنجا که ایران فصل های متنوعی دارد، انواع میوه نیز در خاک آن به عمل می آید که خواص درمانی این میوه ها به بهترین شکل ممکن می تواند برای مردم مفید باشد:

خواص درمانی شگفت انگیز میوه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به خواص درمانی برخی از میوه‌ جات و سبزیجات خوشمزه و پرطرفدار بیندازیم.

خواص و فواید درمانی انواع میوه جات

از جمله فواید درمانی میوه ها، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بهبود زیبایی و سلامت پوست صورت

میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های A، ویتامین‌های گروه B، C و ... هستند و با میل کردن آن‌ها در رژیم تغذیه روزانه، به سلامت پوست صورت خود کمک زیادی خواهید کرد. برای آن دسته از افرادی که به دنبال داشتن پوستی زیبا و بی نقص هستند، دنبال کردن رژیم‌های غذایی حاوی میوه و سبزیجات فراوان توصیه می‌شود. به ویژه میل کردن برخی از میوه‌ها در وعده غذایی صبحانه، کمک می‌کند تا پوست صورت شما شفاف و درخشان به نظر رسیده و روند پیری را به اندازه قابل توجهی به تاخیر بیندازید. به طور ویژه خواص انجیر تازه برای پوست به اثبات رسیده و می‌توان با میل کردن آن، بهترین شرایط پوستی را تامین کرد.

فواید میوه ها در کمک به کاهش وزن

با توجه به وجود فیبر بالا در بسیاری از میوه‌ها، می‌توانید با میل کردن انواع میوه در رژیم غذایی روزانه خود، به طور قابل توجهی به کاهش وزن خود کمک کرده و آن را در یک مسیر نزولی قرار دهد. میل کردن میوه به بهبود متابولیسم کمک کرده و همین طور تا حدود زیادی اشتهای شما را بسته نگه می‌دارد. این به طور مستقیم با کنترل کالری‌های دریافتی، باعث خواهد شد تا رفته رفته کاهش وزن را تجربه کرده و به وزن و اندام ایده آل خود نزدیک شوید.

پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی

سیب داروی طبیعی سلامت قلب

از جمله میوه‌هایی که برای سلامت قلب بسیار مفید هستند، می‌توان به سیب اشاره کرد. طبق ضرب المثل قدیمی انگلیسی، تنها میل کردن یک سیب در روز، باعث خواهد شد که به کلی از مراجعه به پزشک معاف شوید. فلاونوئیدهایی که در سیب وجود دارد، از میزان چسبندگی پلاکت در رگ‌ها کم کرده و در ضمن به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک زیادی می‌کند. همین طور زردآلو از دیگر میوه‌های خوشمزه‌ای است که میل کردن آن، به سلامت قلب منجر می‌شود.

مهمترین خواص درمانی میوه ها که باید بدانید!

فواید خارق العاده موز

موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B و همین طور C بوده و سرشار از منیزیم، پتاسیم و فیبر است. به طور مستقیم پتاسیم و منیزیم، به کاهش فشار خون کمک کرده و به این شکل سلامت قلب را تضمین می‌کنند. هر آن قدر که موز ساقه محکم‌تری داشته باشد، میزان پتاسیم موجود در آن بیشتر بوده و بهتر می‌توان از آن به نفع سلامت قلب، بهره برد. همین طور میوه‌هایی چون گوجه فرنگی، موز، زردآلو، هلو، خیار و سیب، به کاهش سطح تری گلیسیرید نیز کمک زیادی خواهند کرد.

جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها

اکثر میوه‌ها دارای سطح آنتی اکسیدان های بالایی بوده و می‌توان با قرار دادن انواع این میوه‌ها در رژیم تغذیه روزانه، به جنگ رادیکال‌های آزاد رفته و ریسک ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

مهمترین خواص درمانی میوه ها که باید بدانید!

تامین فیبر لازم بدن با انواع میوه جات و سبزیجات

انواع میوه‌ها دارای فیبر زیادی بوده و با میل کردن این میوه‌ها، ضمن آن که عملکرد روده و به طور کلی دستگاه گوارشی را بهبود می‌بخشید، به کنترل اشتهای خود نیز کمک زیادی خواهید کرد. در نظر داشته باشید که میل کردن فیبر در رژیم غذایی روزانه، باعث خواهد شد که بتوانید اشتهای خود را کنترل کرده و از خرده خواری زیاد از حد جلوگیری می‌کند. این درست چیزی است که برای تنظیم اشتها و همین طور کمک به بهبود متابولیسم بدن نیاز داریم.

آبرسانی به بدن با انواع میوه جات

میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی آب بوده و می‌توان از آن‌ها برای آبرسانی به بدن به خوبی بهره برد. این برای فصول گرم سال، به ویژه بسیار کارآمد بوده و زمانی که بدن شما آب زیادی از دست می‌دهد، می‌توانید با میل کردن میوه‌های آبرسان چون هندوانه، خیار و مانند آن‌ها، بخشی از نیاز بدن به آبرسانی را برطرف کنید.

بهبود سلامت دهان و دندان

میوه‌ها دارای قند طبیعی بوده و میل کردن آن‌ها، می‌تواند ضمن آن که نیاز بدن به مزه‌های شیرین را برطرف می‌کند، کمترین ضرر به لحاظ طبیعی بودن قند را داشته باشد. از این روی با میل کردن این نوع شیرینی خوشمزه، مشکلی برای دندان‌های شما به وجود نخواهد آمد و از مضرات همیشگی شیرینی‌ها در امان خواهید بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید