اگر می‌خواهید چند روزی را از هیاهوی زندگی روزمره دور بمانید همین امروز بار و بنه ببندید و دل به جاده زیبای چالوس بزنید. در میانه جاده نور-نوشهر، مسیر رویایی منطقه چلندر را پیدا کنید و حداقل برای مدتی، از واقعیت زندگی به این بهشت زیبا پناه ببرید.

ایران زیبا به قدری مناطق دیدنی و خارق العاده دارد که شاید اگر تمام عمر در سفر باشیم نیز نتوانیم تمام زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینیم. در این میان، بخش‌های شمالی کشور از جمله منطقه لاویج، منطقه چلندر و کجور به بهشت‌هایی زمینی شبیه هستند که حتی بازدید ده‌ها باره از آن‌ها نیز کافی نیست.

در این مطلب شما را با این سه منطقه زیبا و دیدنی ایران بیشتر آشنا خواهیم کرد.

منطقه لاویج، بهشتی در ییلاقات چمستان

منطقه لاویج
منطقه لاویج

مناطق ییلاقی شمال ایران از جمله زیباترین و البته خوش آب و هواترین مناطق کشور به شمار می‌روند. روستای لاویج از جمله روستاهای معروفی است که در یکی از این ییلاقات و در استان مازندران قرار دارد. مناظر بی‌نظیر و آب و هوای خارق العاده، لاویج را به مقصدی مثال زدنی برای سفر و گردش در طبیعت تبدیل کرده است. البته برخی نیز نه فقط برای سفر، بلکه این منطقه را برای زندگی انتخاب می‌کنند و با خرید یک ملک در این روستا، خود را از شلوغی شهرهای بزرگ رها می‌سازند. از جمله دیدنی‌های خاص لاویج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه‌های آب گرم منطقه لاویج

یکی از جاذبه‌های پرطرفدار در ایران، چشمه‌های آب گرم هستند که اتفاقاً در لاویج می‌توان بهترین آن‌ها را پیدا کرد. آب تنی در آب این چشمه‌ها علاوه بر لذت فراوانی که دارد، به درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی یا عارضه‌های پوستی نیز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید اگر به روستای لاویج سر زدید، حتماً سراغی نیز از چشمه‌های آب گرم آن بگیرید.

مناطق جنگلی بکر و قدیمی

فراموش نکنید که جنگل‌های شمال، جذاب‌ترین بخش این خطه از کشور هستند. خصوصاً جنگل‌های منطقه لاویج که قدمتی بسیار طولانی دارند و از درختانی انبوه و زیبا تشکیل شده‌اند. این طبیعت بی‌نظیر چه در فصل‌های گرم مانند بهار و تابستان و چه در سرمای پاییز و زمستان، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند که آن‌ها را دیدنی کرده است.

آبشار دیدنی روستای لاویج

در هر قسمت از استان مازندران که صحبت از کوه و جنگل باشد، باید به دنبال آبشاری زیبا نیز بود. آبشاری که در منطقه لاویج واقع شده است، حرام اوی نام دارد و به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب شناخته می‌شود. این آبشار زیبا در جاده آب پری قرار دارد و برخی از محلی‌ها آب آن را مقدس می‌دانند. ارتفاع ۱۵ متری آبشار و قرار گرفتن آن در دل جنگل‌های سبز، منظره‌ای دیدنی از آن ساخته است.

منطقه چلندر، در دل کوهستان‌های سبز

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، دیدنی‌های ایران، بسیار هستند. اگر قصد سفر به مازندران را دارید، در کنار بازدید از منطقه لاویج، گردش در روستای سرسبز و زیبای چلندر را نیز باید در برنامه خود قرار دهید. خصوصاً اگر دوست دارید مشام خود را از عطر مست کننده برنج شمالی پر کنید، حتماً باید سری به شالیزارهای زیبای چلندر بزنید. این روستا در شهرستان نوشهر واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای سفر به مازندران، به حساب می‌آید. از جمله جاذبه‌های این روستا و نواحی اطراف آن عبارتند از:

دریاچه یا تالاب ارواح

تالاب ارواح
تالاب ارواح

غیرممکن است کسی به منطقه چلندر سفر کند اما سری به تالاب ارواح یا دریاچه ممرز نزند. این دریاچه ۳۰ کیلومتر از روستای چلندر فاصله دارد و به خاطر شکل و شمایل ویژه خود، شهرت خاصی پیدا کرده است. تالاب ارواح دارای ده‌ها و یا شاید صدها تنه درخت کوتاه و نصفه نیمه است. هنگامی که آب دریاچه بالا می‌آید، تنه درختان کمتر دیده می‌شوند. اما هنگام پایین رفتن آب، این درختان روی آب ظاهر می‌شوند و منظره‌ای وهم انگیز به دریاچه می‌بخشند. به همین دلیل است که آن را دریاچه ارواح می‌نامند.

آبشار زیبای منطقه چلندر

درست مانند منطقه لاویج که آبشاری زیبا دارد، در چلندر نیز می‌توانید آبشاری بسیار دیدنی پیدا کنید که خصوصاً در تابستان‌های گرم شمال، محلی عالی برای اتراق در طبیعت و لذت بردن از هوایی خنک و مطبوع است. این آبشار در یک منطقه جنگلی بسیار زیبا با درختانی بی‌نظیر قرار دارد و یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد استان مازندران محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید چند روزی را از هیاهوی زندگی روزمره دور بمانید همین امروز بار و بنه ببندید و دل به جاده زیبای چالوس بزنید. در میانه جاده نور-نوشهر، مسیر رویایی منطقه چلندر را پیدا کنید و حداقل برای مدتی، از واقعیت زندگی به این بهشت زیبا پناه ببرید.

کجور، منطقه‌ای سبز و بکر در حوالی دریا و کوهستان

منطقه کجور

منطقه کجور

تا اینجا درباره دو منطقه لاویج و چلندر که از روستاهای زیبا و دیدنی مازندران (نوشهر) بودند صحبت کردیم. این بار نوبت به روستایی می‌رسد که شاید نامش را کمتر شنیده باشید اما بدون شک به اندازه هر دو روستای قبل، دیدنی است. برای سفر به این روستا باز هم باید دل به ییلاقات کوهستانی بزنید، جایی که حتی در فصل‌های گرم نیز، آب و هوایی بسیار دلپذیر و مطبوع دارند. با این حساب هیچ بهانه‌ای برای سفر به کجور زیبا نخواهید داشت و در هر زمان از سال می‌توانید از زیبایی‌های این منطقه فوق العاده لذت ببرید. در ادامه شما را با جاذبه‌های دیدنی این روستای رویایی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آب دیوچشمه، شما را سرحال می‌آورد

اگر از علاقه‌مندان به چشمه‌های بکر و پرآب هستید، دیوچشمه را در صدر لیست خود برای بازدید قرار دهید. آب زلال و خنک این چشمه می‌تواند دلپذیرترین آبی باشد که تا به حال نوشیده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم چند ساعتی را نیز در حوالی این چشمه اتراق کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.

از بناهای باستانی کجور دیدن کنید

یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این روستا در مقایسه با منطقه لاویج یا چلندر، قلعه‌هایی است که متعلق به صدها سال پیش هستند. هر کدام از این قلعه‌ها بدون شک داستانی عجیب و زیبا دارند و دیدن آن‌ها شما را سر ذوق خواهد آورد. بخصوص قلعه تاریخی سلطان سرا که اتفاقاً در دل جنگل قرار دارد و به یک قلعه ویژه و رازآلود بدل شده است. به طور خاص اگر علاقه‌مند به بناهای تاریخی هستید می‌توانید سری نیز به روستای کلارستاق در نزدیکی کجور بزنید. در این روستا ابنیه تاریخی زیادی از زمان اسماعیلیه به جای مانده است که تماشای آن برای تاریخ دوستان بدون شک جذاب خواهد بود.

لاویج
لاویج

هر یک از این سه منطقه لاویج، کجور و چلندر، یکی از ده‌ها و صدها مناطق دیدنی ایران هستند که داستان‌هایی طولانی و جذاب پشت خود دارند. با بازدید از این روستاهای زیبا و قدیمی می‌توان آرامش را در ناب‌ترین شکل خود تجربه کرد و سفری دلچسب را رقم زد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید