وکیل طلاق در واقع فردی است که تحصیلات خود را در رشته حقوق در یکی از دانشگاه های معتبر سراسر کشور گذرانده و با بهترین معدل و تحصیل شده است بنابراین فردی که وکیل طلاق خوانده می شود قطعاً به تمام قوانین و مقررات جامعه در رابطه با طلاق و جدایی تسلط دارد

وکیل طلاق و همه نکاتی که قرار است در مورد طلاق بدانیم

کسی نمی تواند پایان خوش تمام زندگی های مشترک را تضمین کند چرا که در هر دوره از زندگی ممکن است اتفاقات و چالش های ایجاد شود و زن و شوهر احساس کنند که دیگر توانایی زندگی مشترک با یکدیگر را ندارند و بخواهند از یکدیگر جدا شوند. در واقع پایان زندگی مشترک به معنای تمام شدن زندگی نیست بلکه می تواند راه جدیدی برای زندگی با آرامش باشد البته که در برخی زندگی های مشترکی چگونه آرامش وجود ندارد و تنها راه نجات طلاق و جدایی است. امروز هم تصمیم گرفتیم تا در مورد وکیل طلاق و نکاتی که باید در مورد طلاق بدانید اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. قطعاً در این رابطه پاسخ سوالات خود را خواهید یافت.

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق در واقع فردی است که تحصیلات خود را در رشته حقوق در یکی از دانشگاه های معتبر سراسر کشور گذرانده و با بهترین معدل و تحصیل شده است بنابراین فردی که وکیل طلاق خوانده می شود قطعاً به تمام قوانین و مقررات جامعه در رابطه با طلاق و جدایی تسلط دارد و می ‌داند که ماده و تبصره های قانونی در رابطه با طلاق کدام هستند از این رو در مواجهه با پرونده های طلاق می داند که چگونه برخورد نموده و برای گرفتن طلاق موکلش تلاش می کند. توجه داشته باشید که وکیل پس از فارغ التحصیلی باید در یک آزمون که به عنوان اجازه تاسیس دفتر وکالت را شرکت نماید و با دریافت رتبه عالی اجازه تاسیس به او داده می شود از این رو وکیل طلاق با تاسیس دفتر وکالت می‌تواند موکلین خود را در دفتر خود ملاقات نموده و با آن ها در ارتباط باشد.

وکیل طلاق و همه نکاتی که قرار است در مورد طلاق بدانیم

وظایف وکیل طلاق چیست؟

فردی که به عنوان وکیل طلاق فعالیت می‌ کند وظایف و مسئولیت های ویژه و خاصی به عهده دارد بنابراین نمی ‌توان از این وظایف بسیار مهم غافل شد چرا که شما زمانی که به وکیل طلاق مراجعه می کنید باید انتظار انجام چنین وظایفی را از او داشته باشید. این وظایف به شرح زیر می باشند:

  • وکیل طلاق وظیفه دارد که پرونده طلاق را به طور کامل مطالعه کند و جزئیات پرونده را به خاطر بسپارند.
  • از دیگر وظایف وکیل طلاق این است که حق و حقوق موکل شر او در دادگاه مطالبه نماید.
  • وکیل طلاق باید در تمام جلسات دادگاه در کنار موکلش حضور داشته باشد و اینکه مو کلش غایب باشد.
  • از دیگر وظایف وکیل طلاق این است که نتیجه جلسات دادگاه را به نفع موکلش تمام کند.

حد و حدود و اختیارات وکیل طلاق اکنون برای شما قابل فهم و واضح می باشد.

منظور از مطالبات و حقوق در طلاق چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با طلاق باید بدانید این است که افراد به هنگام طلاق مطالباتی دارند که باید آن را در دادگاه عنوان کنند برای مثال زن ممکن است درخواست مطالبه نفقه و مهریه و اجرت المثل و یا حتی حضانت فرزندش یا فرزندانش را داشته باشد. در این میان مرده ممکن است برای گرفتن حضانت فرزندش درخواستی داشته باشد در هر صورت زن و شوهر به هنگام طلا مطالباتی دارند که با وجود وکیل طلاق در دادگاه عنوان می ‌شود و پس از بررسی های دقیق و کامل حد و حدود و چگونگی پرداخت آن مشخص خواهد شد در واقع جلسات دادگاه برای این است که با وجود وکیل این مطالبات برای افراد تنظیم و مقرر شود و برای پرداخت آن به توافق برسند. در این صورت نتیجه دادگاه به درست ترین شیوه ممکن به اتمام خواهد رسید.

مراحل اداری پرونده طلاق

پرونده های طلاق از جمله پرونده های هستند که باید حتی مراحل قانونی را طی کند در ابتدا زن و یا شوهر یا هر دو برای جدایی درخواست و یا شکایت نامه های تنظیم می نمایند که با وجود وکیل این کار بسیار ساده و راحت تر خواهد بود زیرا ممکن است برخی افراد از چنین کار هایی سر در نیاورند. نکته دیگر در این رابطه این است که پس از به جریان درآمدن پرونده ممکن است روند طلاق و جدایی برای برخی پرونده ‌ها دو سه جلسه و برای برخی پرونده‌ ها بیش از ۱۰ جلسه باشد در واقع این جزئیات و مضمون پرونده است که آن را طولانی و یا کوتاه خواهد نمود. بنابراین وکیل و موکل اش برای بهتر طی شدن روند قانونی دادگاه باید هر جلسه در دادگاه حضور داشته باشند و در صورت وجود پرسش های مختلف را پاسخ دهند.

یافتن وکیل طلاق

امروزه پیدا کردن بهترین وکیل طلاق برای افراد یک چالش بزرگ و مهم به شمار می‌آید چرا که افراد مدام استرس دارند که وکیل انتخاب می کنند با تجربه و با سابقه باشد. زیرا همان طور که می دانید در ایران حکم طلاق و جدایی به راحتی صادر نخواهد شد و وجود وکیل می تواند روند قانونی دادگاه را تسریع بخشد به همین خاطر شما عزیزان بهتر است برای یافتن بهترین وکیل طلاق از طریق آنلاین اقدام کنید زیرا فرصت آشنایی و شناخت وکلای بیش تری را خواهید داشت در این صورت وکیلی باتجربه و مسابقه با مهارت و با استعداد را انتخاب خواهید نمود که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن حکم طلاق را از قاضی پرونده بگیرد در صورتی که تمام مطالبات شما را نیز درخواست نماید. پس لازم نیست که هیچ گونه نگرانی در رابطه با پیدا کردن وکیل طلاق در ایران داشته باشید. وکیل طلاق گروه دادورزان صلح و سازش یکی از باتجربه ترین وکلای پایه یک دادگستری است  که می توانید برای مشاوره طلاق به صورت آنلاین یا حل دعاوی طلاق خود از وی کمک بگیرید. 

جمع بندی

البته که ما طی این مطلب تمام نکات لازم در مورد وکیل طلاق و نکات مهم در رابطه با طلاق گرفتن را خدمت شما عزیزان عرض نمودیم با توجه به این مطلب وکیل طلاق تنها کسی است که می تواند در گرفتن حکم طلاق به شما عزیزان کمک کند و تعداد جلسات دادگاه را تسریع بخشد به طوری که دیگر شما کلافه نخواهد شد و حق و حقوق خود را در کوتاه ترین زمان ممکن مطالعه خواهید نمود هم چنین می توانید برای یافتن وکیل عالی در زمینه طلاق به صورت آنلاین اقدام کنید و با مشاوره حقوقی با وکیل خود در مورد مسائل مختلفی همچون مهریه و نفقه و اجرت المثل و حتی حضانت فرزندان مشورت نمایید. به خاطر داشته باشید که گرفتن طلاق به سادگی نیست و باید روند قانونی و اداری مشخصی را با وجود یک وکیل حرفه ای طی کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید