۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 55382828

جنوبی‌ترین قله از چهار قله، آسان‌ترین راه صعود را دارد، درحالی‌که قله شمالی با حدود ۴۰۰۰ متر چالش‌برانگیزترین قله آن است.

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ارمنستان به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک جاذبه توریستی است. این کشور کوچک اما دارای جذابیت‌های تاریخی فراوان است. ارمنستان که اولین کشوری بود که مسیحیت را به‌عنوان دین ملی خود اعلام کرد، دارای برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر اروپا است و قله کوه آرارات بر خط افق کشور مسلط است. این کوه باوجوداینکه قله آن درست بر فراز مرز ترکیه قرار دارد، اما نماد ملی ارمنستان است و آرارات توسط مردم محلی به دلیل ذکر آن در کتاب مقدس، جایی که کشتی نوح در آنجا قرار گرفت، بسیار باارزش است. ارمنستان دارای صومعه‌های زیبا است و آن‌ها اغلب در مناطقی با زیبایی‌های طبیعی واقعا برجسته یافت می‌شوند. پایتخت ارمنستان، ایروان، یکی از شهرهای درحال‌توسعه در کل اروپا است، زیرا این کشور همچنان به استقبال گردشگری خود ادامه می‌دهد. بیایید نگاهی به بهترین مکان‌های دیدنی ارمنستان بیندازیم!

  1. ایروان

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ارمنستان، مکانی عالی برای شروع گردشگری برای کسانی است که مایل به کشف ارمنستان هستند. این شهر میدان بزرگ جمهوری را در خود جای داده است، درحالی‌که بالا رفتن از آبشار برای دیدن بنای یادبود شهر برای پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم ضروری است. ایروان شهری عمیقا تاریخی است و بازدید از بنای یادبود نسل‌کشی ارامنه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گذشته آشفته این کشور ضروری است. بازار دست‌فروشی ورنیساج نیز ارزش بازدید را دارد. پیاده‌روی در تنگه هرازدان نیز به‌شدت توصیه می‌شود. بسیاری از جاذبه‌های ارمنستان را می‌توان در سفرهای یک‌روزه از ایروان که به شهر کافه‌ها معروف است، کاوش کرد. ایروان همچنین خانه مسجد آبی است که تنها مسجد در کل کشور است و همچنین دنیای زیرزمینی شگفت‌انگیز لوون که یکی از غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های اروپا است.

  1. جنگل شیکاهوگ

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

دومین جنگل بزرگ ارمنستان، جنگل شیکاهوگ، به‌قدری دست‌نخورده است که بخش‌های زیادی از آن تا به امروز کشف نشده باقی‌ مانده است. اعتقاد بر این است که این جنگل خانه حیواناتی ازجمله پلنگ، خرس، بز وحشی و افعی است و همچنین تصور می‌شود که حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی دارد، اگرچه جانوران آن هنوز به‌طور کامل کشف نشده است. این منطقه همچنین دارای تعدادی آبشار بسیار زیبا است.

  1. دریاچه سوان

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

دریاچه سوان که در قلب ارمنستان قرار دارد، بزرگ‌ترین دریاچه این کشور و مکانی زیبا برای بازدید در این کشور است. این دریاچه توسط برخی از صومعه‌های خیره‌کننده احاطه شده است که مهم‌ترین آن‌ها صومعه سواناوانک است که پس‌زمینه منظره‌ای باشکوه را برای یک سفر آرامش‌بخش فراهم می‌کند. موج‌سواری ازجمله فعالیت‌های تفریحی موجود در این دریاچه است که همچنین دارای رستوران‌های غذاهای دریایی عالی در امتداد ساحل است. دریاچه سوان دارای تعدادی سواحل محبوب است و ازآنجایی‌که این کشور خط ساحلی ندارد، این بهترین مکان در ارمنستان برای آفتاب گرفتن است، خلیج سوان و کوه‌های اطراف آن مناظر دیدنی را ارائه می‌دهند.

  1. پارک ملی دیلیجان

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

ارمنستان دارای چهار پارک ملی است و پارک ملی دیلیجان زیباترین پارک آن است. این پارک که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است، به خاطر چشمه‌های آب‌معدنی درمانی و همچنین آثار طبیعی خود مشهور است. بسیاری از مکان‌های فرهنگی مهم‌تر ارمنستان را می‌توان در محوطه پارک یافت، مانند صومعه‌هاغارتسین، صومعه گشاوانک و جوختاک وانک و همچنین صومعه ماتوساوانک و کلیسای آخنابات. حوضه رودخانه آغستف و گتیک نیز هر دو در محدوده پارک ملی دیلیجان قرار دارند.

  1. کوه آراگاتس

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

کوه آراگاتس یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر طبیعی ارمنستان است که آتش‌فشان خاموش در شمال این کشور واقع شده است. این قله مرتفع‌ترین قله ارمنستان است و هنرهای صخره‌ای زیادی در اطراف پایه آن وجود دارد که نقاشی‌هایی از حیوانات و پیکره‌های انسان‌مانند به صدها سال پیش برمی‌گردد. برف تقریبا در تمام طول سال قله را می‌پوشاند، اما می‌توان به کوه آراگاتس صعود کرد و جولای، آگوست و سپتامبر بهترین زمان‌های سال برای پیاده‌روی در این کوه هستند. جنوبی‌ترین قله از چهار قله، آسان‌ترین راه صعود را دارد، درحالی‌که قله شمالی با حدود ۴۰۰۰ متر چالش‌برانگیزترین قله آن است.

  1. نوراوانک

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

صومعه‌ها یکی از ویژگی‌های بارز ارمنستان هستند و نوراوانک یکی از زیباترین صومعه‌ها در کل کشور است. صخره‌های قرمز آجری از صومعه که در قرن سیزدهم ساخته شده است محافظت می‌کنند. نوراوانک به خاطر کلیسای Astvatsatsin (مادر خدا) معروف است، درحالی‌که داستان از این قرار است که صومعه توسط خود خدا زمانی که ارمنستان توسط مغول‌ها فتح شد صدها سال پیش نجات یافت. اگر در طول سفر به ارمنستان فقط یک صومعه را انتخاب کنید، نوراوانک انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. هزاران نفر هرساله از آن بازدید می‌کنند.

  1. پیست اسکی تساغکادزور

۷ جاذبه‌ گردشگری ارمنستان + عکس

مناظر کوهستانی ارمنستان آن را برای ورزش‌های زمستانی ایدهال می‌کند و بهترین پیست اسکی این کشور را می‌توان در تساغکادزور در قلب این کشور یافت. هزینه بالابرهای اسکی با سواری پرداخت می‌شود و از مقرون‌به‌صرفهترین اسکیها در اروپا هستند. تساغکادزور دارای برخی از بهترین هتل‌های کشور است. این مکان همچنین دارای صومعه ˮکچاریس“ است که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های مذهبی ارمنستان است که قدمت آن به آغاز قرن یازدهم بازمی‌گردد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید