به هر دلیلی ممکنه فرصت کافی برای رفتن به کلاس آیلتس رو نداشته باشی و درگیر انجام کارهای مهم تری توی زندگیت باشی اما آیلتس هم قطعا مهمه و لازمش داری. نگران نباش.

خودت توی خونه برای آیلتس آماده شو

به هر دلیلی ممکنه فرصت کافی برای رفتن به کلاس آیلتس رو نداشته باشی و درگیر انجام کارهای مهم تری توی زندگیت باشی اما آیلتس هم قطعا مهمه و لازمش داری. نگران نباش. بهت میگیم که چطور و از کجا شروع کنی تا بتونی به نمره ای که تو امتحان آیلتس دوست داری برسی. سخته، ولی میشه.

اول هدف بذار

نمره بندی آزمون آیلتس از عدد ۰ تا ۹ هست و نمره ۵ سطح متوسط محسوب میشه و کسب نمره ۶ به بالا جزو نمرات خوب به حساب میاد. اولین کار اینه که بدونی باید چند بگیری. پس یه سوال مهم تر، آیلتس رو برای چی میخوایش؟

ابهام زدایی

خیلی هامون شنیدیم که باید آیلتس یا تافل بگیریم یا تا سطح ادونس فلان موسسه بریم تا زبان رو فول بشیم. اول این تصور رو باید اصلاح کنیم. سوال: آیا شما در فارسی فول هستید؟

تصور درست اینه که با توجه به نیازمون زبان بلد باشیم. مثلا میدونستین که مکالمه عادی ما در طول روز در سطح pre intermediate هست و ما در فارسی هم از سطح متوسط بالا تر نمیریم؟ چنتا از ما روزانه در مکالماتمون در هر فضایی میگیم که "مرا نیازی است بس، که با هر کس نتوان گفت، اون همی خواندن باید بداند که شکوه کردن بی فایده است"... چی میخوام بگم؟ زبان از سطح متوسط به بالا یا ادبی میشه، یا آکادمیک میشه، یا کوچه خیابونی و اصطلاحی. پس هدف گذاری مناسب خیلی مهمه. اگر میخوای آیلتس امتحان بدی که به نسبت آزمون آکادمیکیه، تماشای سریال friends برات مناسب نیست!

محدودیت ها

شرکت در آزمون آیلتس برای هیچکس و هیچ رده سنی محدودیتی نداره و هر کسی می تونه با هر شرایطی که داره در این آزمون حضور پیدا کنه. فقط افراد زیر ۱۶ نمیتونن توی این آزمون شرکت کنن.

تکنولوژی برای مطالعه آیلتس در منزل

استفاده از تکنولوژی برای یادگیری زبان

قبل از رسیدن به نکته هایی که شما رو در موفقیت در آزمون آیلتس از بقیه جلو می اندازه، بهتره در مورد تاثیر تکنولوژی و ابزارهای یادگیری جدید در آموختن زبان صحبت کنیم.

الان دیگه دوره ای شده که وقت گذاشتن و مطالعه در منزل می تونه باعث بشه که تو امتحان آیلتس نمره بالایی بگیری. البته به این شرط که منابع درستی رو انتخاب کرده باشی و از ابزارهای فناوری و دیجیتالی نوین نهایت استفاده رو ببری.

اگه فرصت و امکان استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان رو نداری، هیچ اشکالی نداره چون می تونی از پکیج های آموزش زبان که شامل فیلم و فایل های صوتی با کیفیت و آموزنده میشن استفاده کنی.

قدم اول، در تعیین سطح زبان عمومی شرکت کنید

باید بدونیم کجا هستیم تا بتونیم بفهمیم کی و چجوری میرسیم. میتونین درگوگل تعیین سطح اکسیر رو سرچ کنین. نتیجه آزمون بلافاصله نشون داده میشه.

زمان را از دست ندید

زمان رو از دست ندید

توصیه میشه که هر مطلب تازه مثل یک لغت که به تازگی اون رو یادگرفتین، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعت از آموختنش حتما یک مرتب دیگه اون رو مرور کنین. این کار باعث میشه که بیش از نیمی از آموخته های خودتون رو به خاطر بسپرین.

بعد از یک هفته متوجه میشید که با ۳۰ دقیقه مطالعه، تمامی محتواهایی که حفظ کرده بودین رو به یاد دارین. کافیه این مطلب رو بعد از ۴۰ روز دوباره مطالعه کنید و میبینید که حداقل تا ۶ ماه همه چیز در یادتان هست.

با جستجوی "دوره معجزه مرور" در گوگل، میتونین این دوره رایگان رو از اکسیر بگیرین.

شروع به نوشتن کنید

بخش نوشتار یا رایتنیگ آیلتس یکی از دشوارترین قسمت های این آزمون مهم هست که نیازمند داشتن قدرت تخیل و خیال پردازی مناسب از سوی آزمون دهنده هست.

برای تقویت این توانایی خوبه که از همین حالا نوشتن یا خلاصه نویسی رو شروع کنین. این هم کاری نداره و می تونید هر چیزی رو که تماشا کردین (مثل یک فیلم) یا هر مطلبی رو که خوندین، یک بار به صورت خلاصه و در چند خط برای خودتون بنویسین. این نوشته ها را کنار دستتون داشته باشین و در روزهای بعد هم به اونها مراجعه کنین و نوشته های خودتون رو دوباره بخونین.

هم گوشتون را به زبان عادت بدین و هم دهانتون رو!

هر روز یک زمانی رو به گوش دادن به مکالمه های زبان اختصاص بدین. در کنارش خودتون هم با صدای بلند انگلیسی صحبت کنین. می تونید یک کتاب یا نوشته رو برای خودتون بخونین.

هر چی که دیدید به خودتون بگین

در طول گذروندن دوره آیلتس، برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین مغز و زبانتون می تونین مدام با خودتون به زبان انگلیسی صحبت کنین. اتفاقاتی که اطرافتون میوفته رو به انگلیسی برای خودتون بازگو کنین تا قدرت جمله بندیتون بیشتر بشه. اگر نگران اشتباهاتتون هستین می تونین صداتون رو ضبط کنین و بعدا دوباره اونها رو بررسی کنین و یا از دیگران کمک بگیرین.

رادیو و پادکست گوش کنین

اگر به دنبال شرکت در آزمون آیلتس هستین، بهتره که به دنبال فایل های صوتی و رادیوهایی که لحظه بریتانیایی دارند برید. رادیوهای خبری که کم تر به پخش موسیقی می پردازن معمولا گزینه های بهتری برای یاری رسوندن به شما هستن.

در مورد هر چیزی که به نظرتون جالب اومد مطالعه کنین

در مورد چیزهایی که دوست دارید مطالعه کنید

برای موفقیت در قسمت گفتار یا اسپیکینگ (Speaking) آزمون آیلتس هم توصیه می شه که به سراغ موضوعاتی که بیشتر دوست دارین برید. موضوعات و بحث های مورد علاقتون رو انتخاب کنین و با جستجو کردن در مورد موضوعاتی مثل ورزش فوتبال یا تنیس، سعی کنین تا معلومات عمومیتون رو در مورد اونها بیشتر کنین.

کتاب رایگان اکسیر آیلتس رو بگیرین

بقیه ماجرا رو اونجا توضیح دادیم. اینکه آزمون چه اجزایی داره و برای تک تکش چطور باید آماده شد رو در یک کتاب ۳۷۰ صفحه ای رایگان در اختیارتون قرار میدیم. گوگل سرچ کنین و دانلود کنین.

سخن پایانی

داشتن برنامه برای رسیدن به هدف که قبولی تو آزمون آیلتس هست خیلی مهمه. اگر تصمیتو گرفتیو و نمی خوای بیشتر از این زمانتو از دست بدی، همین امروز با کارشناسان ما در آکادمی زبان آیلتس تماس بگیر و با گرفتن وقت مشاوره و شرکت در آزمون تعیین سطح زبان، سریع نقاط ضعفتون پیدا می کنیم و با توصیه برای انتخاب درست یک پکیج آیلتس، در مدت کوتاهی برای گرفتن نمره بالا در این آزمون جهانی مهم کمکت می کنیم.

وب سایت و شبکه های اجتماعی آکادمی زبان اکسیر حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی هست که توصیه می کنیم حتما به آنها سر بزنید. توصیه می کنیم که پیشنهادهای شگفت انگیز و شرایط ویژه ای که برای زبان آموزان عزیز در نظر می گیریم رو از دست ندید. پس همین الان امتحان کن:

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی ۸۰۰ صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس ۴۰۰ صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • ۸۰۰ مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر
  • دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز
  • دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  • دوره رایگان معجزه ی مرور
  • دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان
  • دوره رایگان دیکشنری خواری
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید