مزایای استفاده از چوب در طراحی و دکوراسیون داخلی در ساخت سازه بسیار زیاد است. توجه به مزایای استفاده از الوار چوبی برای سقف، باعث شده است تا ساختمان سازان و طراحان ساختمان علاقه زیادی به استفاده از الوار چوبی برای سقف پیدا کنند.

ایده ای خلاقانه برای طراحی سقف خانه با الوار چوبی

الوار چوبی برای سقف، برای افرادی که در مشاغل مربوط به ساخت و ساز فعال هستند، بسیار آشنا است. این افراد به طور معمول با الوار مختلف سروکار دارند و به همین علت است که کسب اطلاعات دقیق و جزئیات بیشتر درباره الوار چوبی به خرید بهتر و راحت تر این مصالح به این افراد کمک می کند. به همین خاطر اهمیت این موضوع و کاربردهای مختلف الوار چوبی ، در ادامه جزئیات بیشتری درباره این مساله در اختیارتان خواهیم گذاشت.

موارد استفاده از الوار چوبی

الوار چوبی به عنوان یکی از محصولات چوب شناخته شده که تبدیل به تخته ها و تیر ها شده و همین باعث می شود تا کاربرد مختلفی در زمینه ساخت و ساز پیدا کند. چوب هر درختی که آن را بتوان به اندازه های کوچکتر و ابعاد مختلف برش زد، الوار نام دارد. افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌ کنند، با این مصالح روزانه بسیار سر و کار دارند و همین باعث شده تا آنها علاقه زیادی به کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این زمینه پیدا کنند.

کشورهایی مانند کانادا یا ایالات متحده آمریکا از الوار برای ساخت و ساز و ساختمان سازی بسیار استفاده می کنند و شما در بافت ساختمان سازی این دو کشور کاربردهای مختلف الوار چوبی را مشاهده می کنید. همچنین در روند ساخت اسلحه یا مبلمان نیز الوارهای چوبی مختلف به کار می رود و به همین خاطر است که این مساله کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره پیدا کرده و همین باعث شده تا از دیرباز در بسیاری از صنایع از این محصول استفاده شود. در ادامه درباره انواع کاربردهای این محصولات و معایب و مزایای استفاده از الوار توضیح خواهیم داد و به طور مفصل به شرح آن خواهیم پرداخت.

ایده ای خلاقانه برای طراحی سقف خانه با الوار چوبی

معرفی الوار چوبی برای سقف

با توجه به تغییر شکل تمام ساختمان ها و سازه های امروزی، الوار چوبی کاربرد گسترده ای در روند ساختمان سازی پیدا کرده اند. تیر چوبی تزیینی از جمله الوار هایی است که برای ساخت سقف مورد استفاده قرار گرفته و با کمک آن طراحی دکوراسیون نیز انجام می گردد. با توجه به آنکه سازه های امروزی بیشتر به صورت آپارتمانی ساخته شده‌ اند، ممکن است که در سازه های فلزی یا بتنی امکان استفاده از الوار چوبی برای سقف وجود نداشته باشد و به همین دلیل است که طراحان دکوراسیون در تلاش اند تا از ایده های مربوط به استفاده از الوار چوبی در ساخت سازه استفاده کنند.

استفاده از چوب و الوار در طراحی سقف برای ساکنین خانه و ساختمان و حتی طراحان سازه بسیار لذت بخش است. شاید در گذشته توجه زیادی به استفاده از الوار چوبی در طراحی سقف نمی‌ شد، اما امروزه طراحان سازه ایده های جدیدی در به کارگیری الوار چوبی برای سقف در ذهن دارند. همین موضوع باعث ایجاد سبک های جدید در ساخت و ساز شده است. یکی از ایده های جدید که به تازگی مورد توجه طراحان ساختمان و معماران قرار گرفته، استفاده از الوار های چوبی حمال در سازه است.

تیر های چوبی حمال، همان الوار هایی اند که با تراکم بسیار زیاد و تو پر به عنوان نگهدارنده سقف یا اسکلت در ساخت سازه به کار می روند و نقش بسیار مهمی در نگهداری سقف بر عهده دارند. چوب هایی مانند چوب های درختان آزاد و کاج و بلوط از جمله چوب هایی هستند که در ساخت سقف به کار می روند و برای نگه داشتن اسکلت سازه نقش بسیار مهمی برعهده دارند. حتی در ساختمان سازی قدیمی که بیشتر در شمال کشور رایج است، کاربرد این چوب ها بیشتر از سایر سازه ها دیده می شود. همین امر سبب شده است که به تازگی، توجه بسیاری از طراحان سازه به الوار چوبی برای به کارگیری این مصالح در اسکلت بندی سازه جلب شود.

ایده ای خلاقانه برای طراحی سقف خانه با الوار چوبی

مزایا استفاده از الوار چوبی برای سقف

مزایای استفاده از چوب در طراحی و دکوراسیون داخلی در ساخت سازه بسیار زیاد است. توجه به مزایای استفاده از الوار چوبی برای سقف، باعث شده است تا ساختمان سازان و طراحان ساختمان علاقه زیادی به استفاده از الوار چوبی برای سقف پیدا کنند. از جمله مزایا استفاده از این مصالح می توان به سبک بودن الوار چوبی برای حمل و نقل اشاره نمود؛ زیرا برای حمل و نقل از جابجایی الوار چوبی، دیگر نیاز به ماشین آلات سنگین نیست و به راحتی می توان در ساخت سازه الوار را به اجرا درآورد.

همچنین به کارگیری الوار چوبی در ساخت سازه، آلودگی در محیط به وجود نمی‌ آورد و پس از استفاده از الوار در طراحی ساختمان می توان آن را به سادگی به محیط طبیعت باز گرداند. استفاده از آن هیچ ضرر و آسیبی به محیط و طبیعت وارد نمی کند و برگشت آسان و مجدد الوار چوبی به طبیعت از خصوصیات بارز چوب به شمار می‌ رود. الوار چوبی را به راحتی می توان نگهداری کرد و با پاک کننده های خشن و زبر، نیاز نیست که روی آن را جلا داد و تنها با یک روغن جلا دهنده می توان به چوب نمای زیبایی بخشید.

نتیجه گیری

همانطور که در قسمت های بالا نیز شرح دادیم به تازگی به کار گیری الوار چوبی برای ساخت و اسکلت بندی سقف، توجه طراحان سازه و ساختمان سازان را به خود جلب کرده است. همین باعث شده تا ساختمان سازان به تازگی از چوب در طراحی داخلی استفاده کنند و ساختمان ها بافت جدیدی پیدا کنند.

شما میتوانید برای طراحی دکوراسیون محل مورد نظر خود از مجموعه آواچوب الوار چوبی با کیفیت را تهیه کنید.آواچوب ارائه دهنده انواع فرآورده های چوبی از جمله ترمووود،لمبه روسی ، لمبه و ... با سالها تجربه در این زمینه میباشد که محصولات خود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب به بازار عرضه کرده است.همچنین شما میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید تا خریدی مطمئن را داشته باشید.برای ارتباط با کارشناسان فروش با شماره ۳۴۶۳۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید