۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 55378059

قشم یا کیش برای زندگی بهتر است یا جزیره دیگری؟ برای پاسخ به این سوال با همراه شوید تا نگاهی کلی به اصلی‌ترین نقاط ضعف و قوت دو جزیره مشهور ایران برای زندگی بلند مدت داشته باشیم.

سلام نو _ سرویس گردشگری: قشم یا کیش برای زندگی بهتر است یا دیگر جزایر ایران؟ هر کسی که سودای خروج از شهر و زندگی در جزایر جنوبی ایران را داشته باشد با چنین سوالی رو به رو است. به طور کلی باید بدانید کیش و قشم بهترین جزایر ایران برای زندگی هستند و دیگر جزایر رتبه‌های بعدی را دارند.

برای پاسخ به این سوال مهم باید اطلاعات درستی از هر دو جزیره محیط، هزینه زندگی، فرهنگ، مزایا و معایب آن‌ها داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم. درست است که کیش و قشم هر دو جزیره‌های جذاب و مهمی هستند، اما تفاوت‌های بسیاری هم با یک دیگر دارند.

زندگی در کیش بهتر است یا قشم؟

برای پاسخ به این سوال باید جاذبه‌های توریستی دو جزیره را حذف کنید. شما در این انتخاب دیگر یک توریست با اقامت کوتاه مدت نخواهید بود، بلکه شهروندی هستید که قصد اقامت طولانی مدت دارد.

در نتیجه جاذبه‌های طبیعی قشم را کنار می‌گذاریم و از جشنواره‌های فصلی کیش عبور می‌کنیم و این دو جزیره را با عوامل دیگری قیاس می‌کنیم.

اولین و مهم‌ترین عامل قیاس دو مکان برای زندگی قیمت مسکن در آن‌ها است. به دلیل محدود بودن فضای جزیره‌ها و عدم امکان توسعه شهر، میانگین هزینه مسکن و اقامت در آن‌ها از سایر نقاط بیشتر است و این چیزی است که نمی‌توان از آن گذشت. با این همه در این قیاس کیش به طور محسوسی از قشم گران‌تر است.

قشم یا کیش برای زندگی
قشم یا کیش برای زندگی مناسب هستند؟

شما سه گزینه اقامت در برج، اقامت در شهرک و اقامت در مجمتع‌های مسکونی برای حضور در کیش پیش روی خود دارید. برج‌ها گران‌ترین و مجتمع‌های مسکونی ارزان‌ترین گزینه شما هستند. در مجموع امکانات هر سه مدل مسکن در کیش خوب است و خانه‌ها عموما نوساز هستند. از نظر قیمتی، قیمت مسکن در کیش نزدیک به قیمت قسمت‌های غربی و گاهی شمالی تهران است.

در مقابل هزینه اقامت در قشم بسیار پایین‌تر است. شما در قشم نیز می‌توانید در برج، شهرک و مجمتع‌های مسکونی اقامت کنید. در سال‌ها اخیر ساخت مسکن در قشم هم رونق گرفته و از شهرک‌های لوکس تا ارزان، گزینه‌های زیادی پیش روی شما است.

مزایا و معایب قشم یا کیش برای زندگی

حالا که قیمت مشخص شد اجازه دهید به مزایا و معایب دیگر قشم یا کیش برای زندگی بپردازیم. به طور کلی باید به خاطر داشته باشید همه چیز در کیش گران‌تر است. از آب و برق تا حمل و نقل کیش دست بخش خصوصی است و همین مسئله باعث افزایش قیمت خدمات در این جزیره شده است.

در طرف مقابل قشم به شکل قابل لمسی از کیش ارزان‌تر است و شما از این نظر فشار بسیار کم‌تری را متحمل می‌شوید. حتی قیمت خوراکی و اجناس روزمره خانه هم در قشم ارزان‌تر است. این مزیت چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشید.

قشم یا کیش برای زندگی
مزایای قشم یا کیش برای زندگی چیست؟

با این همه کیش یک مزیت بزرگ به قشم دارد و آن مسئله آب و هوا است. قشم تابستان‌های گرمی دارد که هر کسی حوصله تحملش را نخواهد داشت. از این نظر کیش هوا و البته امکانات بهتری دارد. این مسئله چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن چشم پوشی کرد.

از نظر شغلی کیش و قشم شرایط مشابهی دارند و نمی‌توان مزیت خاصی بر دیگری قائل بود. موقعیت‌های متفاوتی در بخش صنعت مسکن، گردشگری و خرده فروشی در هر دو جزیره موجود است که درآمد به نسبت خوبی هم دارند. با این همه توصیه جدی این است که پیش از هر گونه مهاجرتی به این دو جزیره وضعیت کاری خود را مشخص کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ قشم یا کیش برای زندگی بهتر است یا شما جزیره دیگری مثل هرمز را پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما مزایا و معایب دیگر کیش و قشم برای زندگی بلند مدت چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید